  • 1. Data: 2005-02-28 12:27:14
    Temat: umowa o dzieło, umowa zlecenie
    Od: "Kapaks" <k...@o...pl>

    Witam.

    Która z umów (umowa o dzieło czy umowa zlecenie) jest korzystniejsza w
    przypadku zatrudniania studenta ?

    Która jest lepsza dla pracodawcy, a która dla studenta ?

    Pozdrawiam,

    Kapaks

  • 2. Data: 2005-02-28 14:50:19
    Temat: Re: umowa o dzieło, umowa zlecenie
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kapaks" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Która z umów (umowa o dzieło czy umowa zlecenie) jest korzystniejsza w
    > przypadku zatrudniania studenta ?
    >
    > Która jest lepsza dla pracodawcy, a która dla studenta ?

    O dzielo, o dzielo, o dzielo.

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-28 17:12:22
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > O dzielo, o dzielo, o dzielo.

    tylko jakie dzieło ? :)))
    bo pytanko ma charakter : "co lepsze musztarda czy ketchup"

  • 4. Data: 2005-02-28 17:41:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko jakie dzieło ? :)))
    > bo pytanko ma charakter : "co lepsze musztarda czy ketchup"

    Och, naprawde wiele-wiele rzeczy da sie przedstawic jako DZIELO. :-)) Ale
    rzeczywiscie, jak ktos nie wypracuje odpowiedniej interpretacji, to
    pozostaje umowa zlecenie. W przypadku studenta, to wlasciwie niewielkie
    pogorszenie sytuacji 'zleceniodawcy'.

    marekz

  • 5. Data: 2005-02-28 17:49:32
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia MarekZ <m...@w...irc.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > interpretacji, to pozostaje umowa zlecenie. W przypadku studenta,
    > to wlasciwie niewielkie pogorszenie sytuacji 'zleceniodawcy'.

    hm.. a dlaczego? Przecież z tytułu umów zlecenia od studenta, do 26 lat,
    pracodawca nie ponosi *żadnych * dodatkowych kosztów (składek).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-02-28 18:05:41
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > hm.. a dlaczego? Przecież z tytułu umów zlecenia od studenta, do 26 lat,
    > pracodawca nie ponosi *żadnych * dodatkowych kosztów (składek).

    Nie ma szans na 50%-owe kup. Zatem brutto czasami moze "wydac" na tego
    pracobiorce wiecej (jesli umawia sie ze studentem na kwote netto).

    marekz

  • 7. Data: 2005-02-28 23:32:54
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie ma szans na 50%-owe kup.

    Czy ja wiem ...? - gdzies czytalem, ze mozna tak skonstruowac ( w pewnych
    sytuacjach) umowe-zlecenie, by doszlo do przekazania praw autorkich i bylo
    50% KUP...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-03-01 09:14:47
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ja wiem ...? - gdzies czytalem, ze mozna tak skonstruowac ( w pewnych
    > sytuacjach) umowe-zlecenie, by doszlo do przekazania praw autorkich i bylo
    > 50% KUP...

    Ja tez kiedys slyszalem ten wariant. Jednak nie przetrenowalem go w
    praktyce, ani nie widzialem takiego rzeczywistego przykladu. Wiekszosc
    zawieranych przeze mnie umow z 'pracobiorcami-tworcami Dzieł', to umowy o
    dzielo z 20% kup. Tymi 50-%-owymi tak nie szafuje. :)

    marekz