  • 1. Data: 2005-02-28 12:23:57
    Temat: składki zdrowotne PIT11(PIT37) a liniowa DG PIT36L
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    podatnik w 2004 roku pracował na umowę o pracę w okresie styczeń-kwiecień,
    miał też DG na podatku liniowym.

    Rozlicza się: PIT37 + PIT36L.

    CZY:
    jeżeli w PIT37 nie może odliczyć pełnych składek na ubezpieczenie zdrowotne
    (niska pensja, 4 miesiace pracy, niski podatek),
    to czy może tę kwotę nieodliczonych składek zdrowotnych *przenieść* do
    PIT36L?

    Nadmienię, iż: PIT37: zwrot całego podatku + jeszcze ok. 100 zł zdrowotnego
    nieodliczonego
    PIT36L - spory podatek do zapłaty.

    Oczywiście nie chodzi jedynie o te 100 zł, ale przede wszystkim o sam
    schemat.
    (dodam, iż podobna sytuacja może być z PIT28 + PIT37... :-)

    pozdraiwam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2005-03-02 00:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Feb 2005, Łukasz Kaliński wrote:
> [...]
    >+ (niska pensja, 4 miesiace pracy, niski podatek),
    >+ to czy może tę kwotę nieodliczonych składek zdrowotnych *przenieść* do
    [...]
    >+ (dodam, iż podobna sytuacja może być z PIT28 + PIT37... :-)

    IMO sprawa jest jasna: ustawa stanowi że można odliczyć "składki
    zapłacone". Jedynie nakazuje odliczać je płatnikom od zaliczek.
    I tyle.
    Czyli odliczyć ostatecznie można "od czego się chce".
    Zastrzegam iż *nie* widziałem jakiejś dyskusji ani interpretacji :)
    ale patrzę sobie w treść...
    +++
    Art. 27b. 1. Podatek dochodowy, obliczony zgodnie
    z art. 27 lub art. 30c,
    ^^^
    w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na
    powszechne ubezpieczenie zdrowotne
    ---

    "lub" to "lub" i już !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-02 06:12:42
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > z art. 27 lub art. 30c,
    > ^^^
    > w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na

    Tak też myślałem
    :-)

    dziękuję Ci Gotfydzie,
    na Ciebie zawsze można liczyć...