    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenia 19 czy 20% podatku???
    Date: Sun, 29 Feb 2004 14:41:30 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    29 Feb 2004 12:28:26 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, r...@p...onet.pl
    napisał(a):

    Im głębiej w las tym więcej problemów ;-)

    > tak jest napisane na papierze tzn wcześniej była to tylko umowa a od pewnego
    > czasu jest to umowa zlecenia usług i dzierżawy samochodu.

    Nie jest ważne co jest na umowie napisane ale jej treść. Z tego co rozumię
    jest to umowa dzierżawy samochodu .

    > Za samochód wpłacam tej firmie określony czynsz dzierżawny tzn. za samochód paliwo
    wrzucam w koszty
    > tylko naprawy podjęła się firma czyli zleceniodawca
    [ciach]
    > Podatek -19% - jako osoba mająca własną działalność gospodarczą ( pieczątka
    > regon i wpis do ewidencji )

    Tzn. *Ty płacisz* czynsz dzierżawny - to jaki podatek *chcesz płacić* i od
    czego ??? Rozumię, że otrzymujesz fakturę na czysz - i ta faktura jest
    *kosztem* twojej firmy. O czym my w ogóle rozmawiamy ?? To wydzierżawiający
    płaci podatek od osiągniętego dochodu z dzierżawy.
    Jeżeli chodzi o paliwo - to czy jest to samochód osobowy czy ciężarowy ?.
    Bo przy osobowym to inna bajka.
    BTW: jak i na jakiej podstawie płacełeś te 19% podatku - bo przecież nic
    się nie należało.

    > Wystawiam rachunek na koniec każdego miesiąca nie jestem na Vacie nie mam
    > takich dochodów.

    A za co ten rachunek i dla kogo ???

    > kwota wolna 2790zł oraz 19% podatku i tak do tej pory robiłem ale doczytałem
    > się że z umowy zlecenia należy odprowadzać 20% podatku - informacja w internecie

    To czytaj dokładnie : to rozwiązanie dotyczy poboru zaliczek na podatek
    przez płatników ( firmy ) umów zleceń z osóbami nie prowadzącymi DG (
    nawiasem mówiąc w tym roku 19%). Jeżeli prowadzisz DG to wystawiasz
    rachunek firmowy i zaliczasz przychody do KPiR.

    Myślę, że w tej sytuacji to drugie pytanie jest nieaktualne.

    --
    Mieczysław
    ----