    From: r...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenia 19 czy 20% podatku???
    Date: 29 Feb 2004 15:25:59 +0100

> [...]
    > płaci podatek od osiągniętego dochodu z dzierżawy.
    > Jeżeli chodzi o paliwo - to czy jest to samochód osobowy czy ciężarowy ?.
    > Bo przy osobowym to inna bajka.
    > BTW: jak i na jakiej podstawie płacełeś te 19% podatku - bo przecież nic
    > się nie należało.

    > A za co ten rachunek i dla kogo ???

    > To czytaj dokładnie : to rozwiązanie dotyczy poboru zaliczek na podatek
    > przez płatników ( firmy ) umów zleceń z osóbami nie prowadzącymi DG (
    > nawiasem mówiąc w tym roku 19%). Jeżeli prowadzisz DG to wystawiasz
    > rachunek firmowy i zaliczasz przychody do KPiR.
    DZIĘKUJĘ ZA POMOC PANIE MIECZYSŁAWIE TO OSTATNIE ZDANIE CHYBA WYJAŚNIŁO CAŁĄ
    SPRAWĘ. REASUMUJĄC PROWADZĄC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ NIE WAŻNA JEST TU
    UMOWA ALE SAM FAKT ŻE TAKA OSOBA ODPROWADZA ZA SIEBIE SKŁADKI ZUS I ZALICZKĘ NA
    PODATEK DOCHODOWY - W MOIM PRZYPADKU 19%. DODAM TYLKO ŻE ZATRUDNIAM PRACOWNIKA
    NA UMOWĘ O PRACĘ I ZA NIEGO TEŻ ODPROWADZANE SĄ WSZELKIE SKŁADKI.
    DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!!