  • From: "Marek" <w...@o...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie
    Date: Thu, 15 May 2003 14:43:52 +0200

    Użytkownik "..::FELIPE::.." <p...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:b9v9up$95o$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > wlasnie sie wczytalem dokladnie w kwoty, i nie zgadza mi sie zaliczka na
    > podatek (to byla jedyna rzecz ktora mi sie wydawala ze ja rozumiem :-(
    >
    > nie powinno byc (kwota brutto, czyli 800 - 20% KUP) czyli 640
    > i to razy stawka podatku 20% - wychodzi 160 zł!!!
    >
    > a nie jak napisales 55,30
    >
    > chyba ze po drodze gdzies cos odchodzi albo odejmujesz od razu skladke na
    > zdrow i spoleczne, tylko jak???

    Zanim policzysz KUP musisz odjąć od brutta składki ubezpieczenia
    społecznego, dlatego wychodzi 138,98 zł KUP,
    czyli dochód jest trochę większy niż sądziłeś. Natomiast od tak wyliczonego
    dochodu odejmujesz przed obliczeniem podatku składki ubezpieczenia
    społecznego ( jak gość doczeka emerytury to wtedy zapłaci podatek o ile nie
    zmienią się przepisy).
    Otrzymujesz podstawę opdatkowania (w zaokrągleniu do pełnych zł wynosi 536
    zł, i dopiero teraz razy 20%.

    > pamietaj ze to umowa zlecenie a nie o prace, chyba ze to nie roznica w
    > opisyw przeze mnie przypadku...
    >
    > juz nic nie rozumiem a dzis musze zrobic wyplaty :-((((((
    >
    > do us termin rozumiem mam do 20 nast mies
    > a do zus do 15 nast miesiaca ale pracownikom dzis trzeba zaplacic a ja nie
    > wiem dalej ile!!!
    >
    > pomozcie prosze!
    >
    > pozdro
    >
    > FELIPE

    W końcu nie wiem czym się przejmujesz? To zleceniobiorca Tobie ma wystawić
    rachunek. Ty sprawdzasz i akceptujesz do wypłaty.:-)
    Pięknie by to było ale ludziska się gubią w tych obliczeniach.
    Chyba że tak jak ja już parę lat tylko na zleceniach :-) a i tak do końca
    nie jestem pewny czy akurat coś się nie zmieniło w przepisach. Warto więc
    udać się po poradę do fachowców.

    Marek