    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: updof, ró?nice kursowe AD 2007
    Date: Fri, 18 May 2007 13:16:31 +0200

    Dnia 18-05-2007 o 12:39:34 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisa? w
    > wiadomo?ci

    > tu te? tak twierdz?:
    >
    > sygnatura I-1/415/8/07
    >
    > Z powy?szego wynika, ?e kwota otrzymana z tytu?u sprzeda?y lub
    > zobowi?zanie
    > podlegaj?ce zap?acie, winny byae wycenione wg faktycznego kursu waluty z
    > danego dnia, stosowanego w banku, z którego us?ug Pan korzysta.

    ""Faktycznie zastosowany kurs waluty z tego dnia" jest kursem z dnia, w
    którym firma: faktycznie otrzymuje należność za wystawioną fakturę
    (rachunek), lub dokonuje faktycznej zapłaty należności wynikającej z
    wystawionej przez kontrahenta faktury (rachunku), w jakiejkolwiek formie.
    Kwota otrzymana z tytułu sprzedaży lub zobowiązanie podlegające zapłacie,
    winny być wycenione wg faktycznego kursu waluty z danego dnia, stosowanego
    w banku, z którego usług korzysta podatnik"

    Z tego nie wynika że wpływ waluty na konto walutowe ma być potraktowany
    kursem średnim NBP.
    Ja w mojej wiążącej mam czarno na białym napisane, że wpływ waluty na
    konto walutowe
    nie powwoduje zastosowania kursu wymiany, więc nie ma żadnego faktycznie
    zastosowanego kursu,
    a więc średni NBP z dnia poprzedniego się liczy.