  • 11. Data: 2007-05-18 11:16:31
    Temat: Re: updof, ró?nice kursowe AD 2007
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2007 o 12:39:34 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisa? w
    > wiadomo?ci

    > tu te? tak twierdz?:
    >
    > sygnatura I-1/415/8/07
    >
    > Z powy?szego wynika, ?e kwota otrzymana z tytu?u sprzeda?y lub
    > zobowi?zanie
    > podlegaj?ce zap?acie, winny byae wycenione wg faktycznego kursu waluty z
    > danego dnia, stosowanego w banku, z którego us?ug Pan korzysta.

    ""Faktycznie zastosowany kurs waluty z tego dnia" jest kursem z dnia, w
    którym firma: faktycznie otrzymuje należność za wystawioną fakturę
    (rachunek), lub dokonuje faktycznej zapłaty należności wynikającej z
    wystawionej przez kontrahenta faktury (rachunku), w jakiejkolwiek formie.
    Kwota otrzymana z tytułu sprzedaży lub zobowiązanie podlegające zapłacie,
    winny być wycenione wg faktycznego kursu waluty z danego dnia, stosowanego
    w banku, z którego usług korzysta podatnik"

    Z tego nie wynika że wpływ waluty na konto walutowe ma być potraktowany
    kursem średnim NBP.
    Ja w mojej wiążącej mam czarno na białym napisane, że wpływ waluty na
    konto walutowe
    nie powwoduje zastosowania kursu wymiany, więc nie ma żadnego faktycznie
    zastosowanego kursu,
    a więc średni NBP z dnia poprzedniego się liczy.

  • 12. Data: 2007-05-18 11:18:42
    Temat: Re: updof, różnice kursowe AD 2007
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2007 o 12:01:07 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > A mnie dla odmiany odpowiedzieli (wiążąca interpretacja), że użycie
    > kursu kupna banku w którym mam rachunek, z dnia otrzymania przelewu
    > (nawet bez fizycznego przewalutowania) jest prawidłowe ...

    A napisali też, że użycie średniego NBP jest nieprawidłowe :) ?
    Najgorsze w tym wszytskim jest, że nawet jeśli twórca tego at. 24c nie
    umiał
    się dobrze wysłowić w treści ustawy, to powinien koordynować
    teraz proces wydawania interpretacji - czego najwyraźniej nie czyni.
    Ten art. 24c, po doprecyzowaniu w kilku miejscach, byłby całkiem rześki,
    a tak to znowu nieświeże kotlety mamy...

  • 13. Data: 2007-05-18 11:29:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > A napisali też, że użycie średniego NBP jest nieprawidłowe :) ?

    Nie napisali, ale odnosili się do mojej interpretacji tak więc w
    zasadzie tylko potwierdzili stanowisko, dopisując nieco podstaw prawnych.

    Tia ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2007-05-19 08:29:37
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tsir9tdqipkhj4@unk...

> [...]
    > w banku, z którego usług korzysta podatnik"
    >
    > Z tego nie wynika że wpływ waluty na konto walutowe ma być potraktowany

    a napisalam że wynika ? ;)
    przecież jest dokładnie odwrotnie - wynika z niej, że ma to byc kurs banku
    i jest to interpretacja zgodna z tą, którą otrzymał Piotrek
    stąd moje słowa: "tu tez tak twierdzą"

> [...]
    > zastosowanego kursu,
    > a więc średni NBP z dnia poprzedniego się liczy.

    swoja drogą, ciekawe, że na stronie MF znalazłam tylko 1 interpretację w tym
    zakresie a wierzyc mi się nie chce, że tylko tej jednej udzielono :)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-05-19 08:57:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-05-2007 o 10:29:37 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > kursem ?rednim NBP.
    >
    > a napisalam ?e wynika ? ;)
    > przecie? jest dok?adnie odwrotnie - wynika z niej, ?e ma to byc kurs
    > banku
    > i jest to interpretacja zgodna z t?, któr? otrzyma? Piotrek
    > st?d moje s?owa: "tu tez tak twierdz?"

    No tak, pomroczność jasna :)

    > swoja drog?, ciekawe, ?e na stronie MF znalaz?am tylko 1 interpretacj? w
    > tym
    > zakresie a wierzyc mi si? nie chce, ?e tylko tej jednej udzielono :)

    Jeszcze masz choćby moją, sprzed dwóch miesięcy gdzieś.

  • 16. Data: 2007-05-19 09:08:23
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tskghtl1ipkhj4@unk...
    > Jeszcze masz choćby moją, sprzed dwóch miesięcy gdzieś.

    a jest na stronie MF??

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2007-05-19 09:12:03

    Dnia 19-05-2007 o 11:08:23 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > a jest na stronie MF??

    Nie ma, chodziło mi o to że na pewno musza być - choćby moja :)