    From: Bunio <o...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: uwaga!! nazwisko Spółki dla ZUS
    Date: Wed, 14 Apr 2004 21:42:05 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@sy242.internetdsl.tpnet.pl

    > Bardzo. Stwierdzenie że "spółka jest osoba prawną" w sytuacji gdy
    > istnieje co najmniej jedna spółka niemająca osobowości prawnej jest
    > nieprawdziwe.
    >
    > Spółka, np. cywilna, jawna, płaci ZUS jako spółka. Płatnikiem jest
    > spółka która ma nazwe, ale nie ma nazwiska, a to są osobne pola.
    > Jeżeli istotnie nie mozna odnowic certyfikatu gdy pole "nazwisko" jest
    > puste to mamy niezle jaja. I to w sama wielkanoc ;-)
    >
    > Ja wynika z postu, przedpiśca nie sprawdził czy tak jest istotniei na
    > dodatek niezbyt dokładnie przeczytał GDZIE wystepuje błąd.

> [...]

    Droga Maddy ale myślę że myśląc skrótowo można (a nawet trzeba) przyjąć
    (a co najmniej do potrzeb płatnika) że spółka jest osobą prawną.

    Sprawa rozbija się też czy ZPA czy ZFA bo jeśli ZPA to chyba jest w
    miarę jasne że jest to ( uściślę że ze strony ZU$ bo na reszczie się nie
    znam) jednak osoba prawna czyli uzupełniamy pole nazwa pełna a nie
    nazwisko oraz wybieramy osoba prawna.

    Proponuję jednak zmienić i pozbyć się kłopotu a znaczenia to nie ma
    żadnego ponieważ już firma została zgłoszona do ZU$.

    A co do niezbyt dokładnego przeczytania ... nie wiem czy zauważyłaś że
    są oddzielne pola na imię i nazwisko a oddzielne na nazwę

    AAAAAAAAA i proponuję a nawet proszę nie brać odwetu za każdą cenę.

    pozdrawiam

    a szczególnie serdecznie pozdrawiam Maddy