eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[vat] wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a deklaracja VAT-7 › Re: [vat] wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a deklaracja VAT-7
  • Data: 2007-12-18 20:32:44
    Temat: Re: [vat] wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a deklaracja VAT-7
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    kuba wrote:
    > A jak się ma analogiczna sytuacja zakupu w UE licencji na oprogramowanie:
    > - dostarczone do mnie drogą elektroniczną,
    Nie jest WNT.

    > - dostarczoną do mnie pocztą w wersji pudełkowej?
    IMHO, jeśli mówimy o samym "kwicie" z napisem "Licencja" to nie jest
    WNT. Ale jeśli jest tam nośnik z software to już jest WNT.

    W jednym i w drugim przypadku wszelkie kwoty podatków są takie same.
    Różnica polega jedynie na uwzględnieniu lub nie w VAT-EU.

    Czy ktoś ma inne zdanie?

    > No OK, ale na jaką kwotę i dlaczego, skoro zakup od Skype jest
    > potwierdzony (zaksięgowaną w KPIR) fakturą VAT na 100pln netto z
    > zaznaczonym 0% VAT. VATu Skype'owi nie płaciłem, więc nie mam jak sobie
    > odliczać podatku naliczonego od tej kwoty zakupu. Nie rozumiem idei
    > wystawiania wewnętrznej FV w tym przypadku.

    Działa to dokładnie tak samo jak w każdym innym przypadku, kiedy
    wystawiasz FV wewnętrzną.

    W tym przypadku dodatkowo VAT jest dla Ciebie neutralny bo go naliczasz
    i jednocześnie odliczasz.

    Piotrek