    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wejście w VAT - proporcja
    Date: Mon, 5 Jul 2004 15:31:20 +0200

    > Ma ktos może namiar na jakis komentarz, wyjasniene czy t.p. MF w sprawie
    > momentu "wejścia" w VAT podatnik rozpoczynającego działalnośc w ciągu
    roku?
    > Trafił mi sie "klient" który z uporem twierdzi że jak rozoczyna
    > działalnośc w lipcu to ma połowe limitu zwolnienia z VAT "w całości" do
    > wykorzystania od pierwszego dnia, a ja twierdze że ten limit mu się
    > powieksza z upływem czasu prowadzenia dzialności ( w uproszczeniu
    > miesięcznie - bo i tak faktury będą wystawiane jedna na miesiąc).

    Niestety żadnego namiaru nie mam, ani też nie przypominam
    sobie aby kiedykolwiek pan minister raczył dokonać tu wykładni
    (co oczywiście nie znaczy iz takowej nie było).
    Być może jednak ten klient ma trochę racji gdyż konsekwentnie
    wg Twojej wykładni pierwszy rachunek NIGDY nie mógłby przekroczyć
    kwoty 1/365 limitu aby nie wpaść w VAT (jeśli, co prawdopodobne,
    "okres prowadzonej sprzedaży" liczy się od pierwszego rachunku).
    Mnie to zupełnie nie przekonuje, choć przyznam sie bez bicia, że
    w swoim przypadku tak własnie zrobiłem - ale wyłącznie "na wszelki
    wypadek" znając nasze smutne realia.

    > I nie mogę znaleźc jakiejś podkładki do ustawy. Ustawa go nie przekonuje
    > a za chwilę wystawi fakturę na 10tys.

    Temu, że ustawa go nie przekonuje trudno się dziwić - zapis jest
    tak nieprecyzyjny, że właściwie każdy urzędas może go czytać po swojemu.

    > Byłabym wdzięczna za jakiegos linka, może fakt że ktoś inny jeszcze
    > uważa tak jak ja go przekona?

    sorki za odmienne zdanie :-)

    Pix