  • 1. Data: 2004-06-16 18:53:11
    Temat: wf-mag i przedplata za towar - jak rozwiazac problem faktury vat ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    witam,
    korzystam z programu wf-mag i nie wiem jak rozwiazac problem w kwestii
    obowiazku wystawienia faktury do zaliczki/przedplaty (zgodnie z wymogami
    ustawy o vat). program nie pozwala na wystawienie towaru ktorego nie mam na
    jeszcze na magazynie (stan zerowy) a od klienta wymagam przedplaty
    (powiedzmy pelnej) za zamowiony towar, ktory przyjdzie np. w nastepnym
    miesiacu niz zamowienie i przedplata klienta. czy ma ktos praktyczna rade
    jak rozwiazac ten problem ?

    z gory dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-06-17 07:15:19
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

> [...]
    > (powiedzmy pelnej) za zamowiony towar, ktory przyjdzie np. w nastepnym
    > miesiacu niz zamowienie i przedplata klienta. czy ma ktos praktyczna rade

    Jeśli posiadasz wersję pełną to możesz włączyć obsługę stanów ujemnych.

    Piotrek.

  • 3. Data: 2004-06-17 07:26:59
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    mam pelna wersje i faktycznie wlaczenie tej funkcji rozwiazuje problem
    jednak chcialem uniknac operacji na ujemnych stanach magazynowych - raczej
    chodzilo o to jak organizacyjnie sobie poradzic w takiej kwestii.
    ale dzieki, p.

  • 4. Data: 2004-06-18 22:01:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jun 2004, news wrote:

> [...]
    >+ jeszcze na magazynie (stan zerowy) a od klienta wymagam przedplaty

    Tak prawdę mówiąc to mnie jedno zastanawia: wyglada mi na to że
    wystawiasz fakturę *za towar*.
    Sądzicie że to jest prawidłowe ?
    Bo mi się widzi iż powinna to być faktura *za otrzymaną zaliczkę*.
    Ponieważ jedna i druga dokumentują *różne* operacje to i opis zdarzenia
    którego dotyczą powinny być różne... Coś źle zrozumiałem, czy program
    pozwala wystawić f-rę "zaliczkową" i usiłuje jednocześnie stanami
    magazynowymi manipulować ?
    Nie, nie mam i nie widziałem rzeczonego programu :), pytam tylko
    "w związku z przepisami" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-06-19 07:57:05
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    > Tak prawdę mówiąc to mnie jedno zastanawia: wyglada mi na to że
    > wystawiasz fakturę *za towar*.
    > Sądzicie że to jest prawidłowe ?

    Ja również uważam, że niekoniecznie :) Ale pytający chciał wiedzieć jak to
    zrobić
    więc odpowiedziałem...

    > Bo mi się widzi iż powinna to być faktura *za otrzymaną zaliczkę*.

    Jak mnie klient swego czasu pytał jak to zrealizować w programie
    bez włączania stanów ujemnych - to mu poradziłem,
    żeby założył kartotekę na usługę "zaliczka na ...." i to fakturował...

> [...]
    > którego dotyczą powinny być różne... Coś źle zrozumiałem, czy program
    > pozwala wystawić f-rę "zaliczkową" i usiłuje jednocześnie stanami

    Funkcja stanów ujemnych została z tego co się orientuję wprowadzona,
    aby ułatwić życie właścicielom np. sklepów spożywczych coby mogli
    ciągłą sprzedaż prowadzić - a faktury zakupu wprowadzać w wolnej chwili.
    Z drugiej strony zbyt pewnie to nie działało więc nie dziwię się niechęci
    włączania tej funkcji w programie...

    Piotrek.