  • 21. Data: 2005-03-02 20:43:22
    Temat: Re: wiersze a szczeble
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Wednesday, March 2, 2005, 7:25:35 PM, you wrote:

    [...]

    > Gotfryd, rozczarowujesz mnie. Naprawd´ nie czyta˝eĘ wyroku? Bo ma dosyç
    > ma˝o wspólnego z tym, co tu przytoczono.

    Prośba - skonfiguruj swój czytnik _poprawnie_.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2005-03-02 22:04:49
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zgoda.
    > "obowiązuje stary" !
    > Ale nie "nieistniejący wiersz" !

    Czyli tabelka Twoim zdaniem wyglądała by tak:

    Podstawa obliczenia podatku Podatek wynosi
    ponad do
    37.024 19% minus 530,08 zł
    37.024 74.048 6504,48 zł + 30% nadwyżki ponad 37024 zł
    74.048 600.000 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł
    600.000 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł

    Tu dla wyjaśnienia
    Kwota podatku w czwartym progu, pochodzi sprzed nowelizacji.
    W innym wypadku byłoby puste pole, a tak obowiązują stare przepisy

    Linia obrony MF może być jeszcze taka że "w zakresie w jakim wprowadzono
    czwarty szczebel" trzeba było wykonać działania:
    1. ograniczyć trzeci "szczebel"
    2. wprowadzić czwarty
    I jeśli ten zakres (działań) jest niezgodny, to wszystkie operacje
    wymienione powyżej (1. i 2.) też.

    A wystarczyło by przełożenie daty wejścia *całego* nowelizowanego
    artykułu w życie na 31.12.2005, ale to niestety nie leży w kompetencjach TK.

  • 23. Data: 2005-03-02 22:07:58
    Temat: Re: wiersze i szczeble a przedziały
    Od: " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    Mario <n...@o...pl> napisał(a):

    > Bla bla bla
    > Rozumiem że przeczytałeś to w Ustawie, czy tak sobie tylko gdybasz.

    Nie gdybam, tylko przedstawiłem model poglądowy z drabiną ;-P

    > Wyrok mówi:
    >
    > w zakresie, w jakim wprowadza "czwarty szczebel" *brrrr* skali
    > podatkowej w brzmieniu "600 000 - 227 992 zł 48 gr + 50% nadwyżki ponad
    > 600 000 zł", jest niezgodny z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej
    > Polskiej ze względu na brak odpowiedniej vacatio legis.
    >
    > A nie mówi:
    > w zakresie w jakim zmienia górną granicę trzeciego progu podatkowego...

    Każdy "szczebel" musi mieć "punkt zaczepienia" od którego obowiązuje
    jeśli twierdzisz że od 600.000 obowiązuje 0%
    to tym samym wprowadzasz "nowy czwarty szczebel"
    tyle że zamiast 50% wstawiasz 0%

    A jak Ci się nie podoba alegoria z "Drabiną Jakubową"
    to przejdź na grunt królowej nauk,
    zastąp "szczebel " czy "wiersz", pojęciem przedział
    i podziel dziedznę (dochód) na 3 (dokładnie 3) przedziały.

  • 24. Data: 2005-03-02 22:29:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Gotfryd, rozczarowujesz mnie.

    Trudno.

    >+ Naprawd´ nie czyta˝eĘ wyroku?

    Czytałem. Teraz już kilka razy.
    I *podtrzymuję* co napisałem - skoro wyrok uchyla cokolwiek
    w przepisie (może być kropkę) to uchyla *również* uchylający
    skutek tego "czegoś".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2005-03-02 22:51:23
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    nocnyMarek <n...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jeśli twierdzisz że od 600.000 obowiązuje 0%
    > to tym samym wprowadzasz "nowy czwarty szczebel"

    To jest znacznie prostsze niz myslisz.
    Osób osiagajacych dochód powyżej 600.000 ta tabela nie dotyczy.

    miab

  • 26. Data: 2005-03-02 22:53:03
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1...@p...pl>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Hello Jarek,
    >
    > Wednesday, March 2, 2005, 7:25:35 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Prośba - skonfiguruj swój czytnik _poprawnie_.

    Już poprawione. Dzięki.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 27. Data: 2005-03-02 22:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, Mario wrote:

    > + Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    > + 74.048 600.000 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł
    > + 600.000 17611,68 zł + 40% nadwyżki ponad 74048 zł

    Merytorycznie - tak jest. Thx. że chciało ci się przepisywać :)

    Przy czym ostatni wiersz tabelki powstaje wyłącznie wirtualnie
    - drogą stosowania "zasad prawnych". *EFEKTYWNIE* tak jest :),
    *prawnie* takiego zapisu nie ma.
    Naciagając porównanie można powiedzieć iż ów "czwarty wiersz"
    równie dobrze nie występuje w aktualnej ustawie jak wynikająca
    z dwu liczb wymienionych w 1. wierszu kwota 2789,89 zł - wcale
    nigdzie nie zapisana a co rusz powoływana do życia :) hasłem
    "kwota wolna".
    PRAWNIE pojęcie "czwarty wiersz" przestało istnieć skutkiem
    skreślenia przez TK, matematycznie jest użyciem w miejscu
    nieokreśloności 'starej' treści a "zdroworozsądkowo" odpowiada
    prezentacji którą zrobiłeś :)

    A niezależnie :) - po lekkim przestawieniu akcentu w innym twom poście
    nie da się ukryć iż TK nie ma prawa wprowadzania stawki 0% (ani jakiejkolwiek
    innej) w miejsce uchwalonej przez Sejm. Decyzja TK *nie może* zmienić
    stanu prawnego z inny sposób niż "przychylenie się" do zmiany bądź
    też powrót do "tego co było".
    Zmierzam do wniosku że *jeśliby* miała być prawdziwa którakolwiek
    z tez, prowadząca do wniosku innego niż wynika z tabelki "efektywnie
    takiej jak to zapisałeś" :) *albo* do przyjęcia nowej tabelki w całości
    - to z kolei niekonstytucyjny .... musiałby być wyrok TK.
    No bo przecież TK *nie ma prawa* do kreacji prawa - więc jeśliby
    miało spowodować to powstanie "stawki 0% ponad 600 kzł" to na skutek
    niekonstytucyjności takiego rozstrzygnięcia siadamy na starej
    drzazdze (czyli z *obowiązującą* stawką 50%) w punkcie wyjścia :)
    TK musiałby (w innym składzie ?) orzec ze zawalił :)

    [...]
    > + A wystarczyło by przełożenie daty wejścia *całego* nowelizowanego artykułu
    > + w życie na 31.12.2005, ale to niestety nie leży w kompetencjach TK.

    No obracam sobie ten argument i trudno go ugryźć... wychodzi na to
    iż masz ewidentną rację - TK zrobił co miał i mógł :)

    *W zasadzie* TK mógł jeszcze zobowiązać Sejm do zmiany przepisu, dobrze
    kombinuję ? Na korzyść podatnika zmieniać wolno... inna sprawa że
    jakby Sejm zmienił ("ze wspomaganiem kancelarii" ;)) to NAPRAWDĘ mogłoby
    wyjść 0% :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2005-03-02 23:07:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503012246380.68952@athlon>,

    > Ja dla odmiany pozwol´ sobie podtrzymaç poprzednie stanowisko:
    [ciach]

    Gotfryd, rozczarowujesz mnie. Naprawd´ nie czyta 1/2 e? wyroku? Bo ma dosyç
    ma 1/2 o wspólnego z tym, co tu przytoczono.

  • 29. Data: 2005-03-02 23:16:36
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503022326590.4196@athlon>,

> [...]
    > I *podtrzymuję* co napisałem - skoro wyrok uchyla cokolwiek
    > w przepisie (może być kropkę) to uchyla *również* uchylający

    Ale przecież w tym przypadku uchylona została *data* wejścia w życie
    nowego progu - i tylko tego progu, bo sama data została. Przekładając
    rzecz na polski: TK orzekł, źe 50% nie wchodzi w źycie 1 stycznia 2005.
    Co niby to wcześniej uchylało?

  • 30. Data: 2005-03-04 00:10:19
    Temat: Re: Czy osiągajac dochod roczny powyzej 600 tys.
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    > jak to napisać: "bezprawne akty prawne", "prawne akty bezprawne"
    > czy jak ??

    "zalegalizowane bezprawie"

    BAH