  • 11. Data: 2013-01-23 18:19:41
    Temat: Re: wycofanie 1,2 gr a podatki
    Od: <7...@1...181941.invalid> (Tom N)

    spp w
    <news:kdp5j4$973$1@news.task.gda.pl>:

    > Przy czym oczywiście zaokrąglenie ma działać wtedy gdy będzie płatność
    > gotówkowa, karty mają funkcjonować jak dotychczas. ;)

    Opustu nie będzie można udzielać przy płatności kartą? ;-)

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2013-01-23 18:25:33
    Od: <4...@2...182533.invalid> (Tom N)

    spp w

    > Przy czym oczywiście zaokrąglenie ma działać wtedy gdy będzie płatność
    > gotówkowa, karty mają funkcjonować jak dotychczas. ;)

    Aaa, i jeszcze 50,92 -> 50,90 -- 50 PLN kartą a reszta gotówką, mam tylko 90
    groszy w kieszeni i zapomniałem pina do karty, nie da się, to nie kupuję...
    ;-)

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2013-01-23 18:29:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > A jaki VAT od pozycji zaokrąglenie +1gr, +2gr?

    Zapewne stawkę podstawową.

    > Bo opustu od brutto można udzielać... ;-)

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-01-23 18:38:57
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 stycznia 2013 (17:39:14) napisano:

    > 300 PLN z 1 i 2 groszówek? No to już masz dość dużą próbkę by wiedzieć, że
    > statystycznie 50% będzie na plus, i 50% na minus.
    > A jeżeli nawet nie to kolejne transakcje do takiego rozkładu doprowadzą.

    Niekoniecznie. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, w której
    praktycznie każda transakcja jest zawierana na taką samą kwotę.

    Weź pod uwagę przykład ulicznego sprzedawcę precelków po 98gr/szt.
    Albo parkingowego.
    Albo opłatę na bramkach autostrady.

    Zawsze zaokrąglenie będzie w tę samą stronę.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 15. Data: 2013-01-23 18:50:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yakhub wrote:

> [...]
    > Albo parkingowego.
    > Albo opłatę na bramkach autostrady.
    >
    > Zawsze zaokrąglenie będzie w tę samą stronę.

    Wprowadzi się ceny zmienne okresowo tak, żeby wyszło na zero.
    Precelki kwartalnie po 1,02 i rejestry specjalne dla tych podatników.

  • 16. Data: 2013-01-23 18:59:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.01.2013 18:50, cef pisze:

    > Wprowadzi się ceny zmienne okresowo tak, żeby wyszło na zero.
    > Precelki kwartalnie po 1,02 i rejestry specjalne dla tych podatników.

    Wszystko oczywiście w ramach upraszczania.

    p. m.

  • 17. Data: 2013-01-23 18:59:13
    Od: <1...@1...185913.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Zapewne stawkę podstawową.

    > :)

    No dobra, choć średnio mnie to dotyczy to tu macie projekt:
    <http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/1168000/1
    168534-projekt-ustawy-zaokraglanie-platnosci.pdf>

    IMHO nie przejdzie w tej formie i postaci, żeby przez 5 lat fiskus zostawił
    furtkę pozwalająca na "dymanie się" -- nie ma problemu, żeby oprogramować
    tak, aby zaokrąglenia były zawsze w górę (tu rabacik, tam promocyjka) --
    dwa grosze na jednej transakcji Kowalskiego nie zabolą, zwłaszcza, że
    zamiast zapłacić 1,02 zapłacił 1,00, bo wartość końcowa po rabacie wyszła
    0,98 ale przy miliardzie transakcji to się już dziesiątki milionów
    uzbierają.

    Wychodzi, że trochę racji miał alamakota...

    :D

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2013-01-23 19:04:47
    Od: <3...@...190447.invalid> (Tom N)

    Yakhub w

    > Niekoniecznie. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, w której
    > praktycznie każda transakcja jest zawierana na taką samą kwotę.

    Ja też, ale nie na 300PLN -- patrz post, w którym pokazałem "projekt ustawy"

    > Weź pod uwagę przykład ulicznego sprzedawcę precelków po 98gr/szt.

    Podobno w Krakowie chcą sie precla jako znaku pozbyć :D

    > Albo parkingowego.

    Hmmm, na "parkingach" to są zaokrąglenia do piątaka :P

    > Albo opłatę na bramkach autostrady.

    Viatool się wprowadzi

    > Zawsze zaokrąglenie będzie w tę samą stronę.

    O tym pisałem, tylko o trochę większej skali niż 300PLN dziennie

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2013-01-24 19:54:31
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    ze-przeciwni-

    > Np. na Wegrzech jest dodatkowa pozycja na paragonie: "zaokraglenie: +XYZ"
    > (czy "zaokraglenie: -ABC").

    to by było dobre

    erator/

  • 20. Data: 2013-01-29 10:59:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.01.2013 17:39, (Tom N) pisze:
    > 300 PLN z 1 i 2 groszówek? No to już masz dość dużą próbkę by wiedzieć, że
    > statystycznie 50% będzie na plus, i 50% na minus.
    > A jeżeli nawet nie to kolejne transakcje do takiego rozkładu doprowadzą.

    Zawsze możesz mieć sprytne oprogramowanie, co tak poukłada ceny, żeby
    jednak wyszło na plus :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek