    From: "JackyX" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyjazd za granicę - wymeldować się ze względu na US?
    Date: Tue, 25 Jan 2005 18:41:50 +0100

    Użytkownik "borys74" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ct37ld$mgu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Krótki cytat:
    > "USTAWA
    > z dnia 26 lipca 1991 r.
    > o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    > (stan prawny na 01.01.2005)
    > Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają
    > obowiązkowi podatkowemu od całości swych dochodów bez względu na
    > miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek
    > podatkowy). 2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają
> [...]

    niestety ja ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że powinieneś udać
    się do eksperta, jakiegoś doradcy podatkowego lub biura rachunkowego
    który ma wykupione OC od złych porad (błędów). Płacisz oczywiście za tą
    poradę a odpowiedź otrzymujesz na piśmie - jeśli źle poradzą i będziesz
    później musiał zapłacić karę, to pójdzie z ich OC.
    Jakbyś był tak uprzejmy i napisał co Ci poradzili to byłoby fajnie -
    też myślę opuścić ten wspaniały kraj.
    Ponieważ jesteśmy w Unii to ten okres który przepracujesz za granicą
    wlicza się do emerytury - ciekawe jak to później wyliczają.

    JackyX