eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie › Re: wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie
    From: bromden <b...@g...pl.geen.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie
    Date: Wed, 31 Mar 2004 12:44:50 +0200

    Podstawowe pytanie to: czy fakturę wystawiasz przed 1 maja czy po?

    Jeżeli po, to być może byłoby trochę lepiej, bo nie musiałbyś w ogóle
    naliczać VATu (chociaż miałbys prawo do odliczenia podatku naliczonego).
    Ale z drugiej strony musiałbyś prawdopodobnie wystąpić o nadanie nru
    NIP-UE oraz nie ma jeszcze pewności, co do formalności, oraz reakcji
    urzędników na nowe przepisy.

    Jeżeli przed to:

    > "wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta" nie jest
    > eksportem usług bo praca wykonana jest na terenie Polski. OK.

    Rzeczywiście to nie jest eksport usług.
    (Chyba, że podciągniesz to pod sprzedaż licencji na oprogramowanie np.
    na kod javascript, etc.)

    > 1) Oprócz nazwy i adresu na fakturze musi zostać zamieszczony nr NIP.

    http://www.google.pl/groups?q=faktura+nip+zagraniczn
    ego+group%3Apl.soc.prawo.podatki

    > 2) W jakiej walucie powinna być podane zobowiązanie. W funtach, euro,

    W jakiej chcesz, możesz w złotówkach, wtedy problem scedujesz na
    kontrahenta.
    http://www.google.pl/groups?q=fakture+walucie+group%
    3Apl.soc.prawo.podatki
    http://www.google.pl/groups?q=kpir+roznice+kursowe+g
    roup%3Apl.soc.prawo.podatki

    > 3) Jeśli wystawię fakturę w funtach czy euro - czy powinienem założyć konto
    > walutowe? Na razie takowego firma nie posiada.

    Nie musisz, bank przelicza kwotę przelewu na walutę, w której jest
    prowadzony rachunek.

    > 4) Jak jest z VATem? 0% VATu? Czy jeżeli to nie jest eksport to normalnie 22%?

    Sam sobie odpowiedziałeś.

    > 5) Czy powinienem załatwić jakieś formalności w innych urzędach (jeśli to nie
    > jest niby eksport to chyba żadnych) ?

    Żadnych.

    > 6) Do czego może przyczepić się US? Co jeszcze powinno się wiedzieć?

    Jeżeli naliczysz 22% VAT, to do niczego.
    (Niczego szczególnego, bo US zawsze może się do czegoś przyczepić.)

    > PS. Chyba dobrą grupę wybrałem, tak?

    Chyba nie jesteś kretynem, nie?

    --
    bromden[at]gazeta.pl