eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego › Re: wyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego
    Date: Sat, 02 Sep 2006 23:06:26 +0200

    XYZ napaskudził na ekranie:
    > Może ktoś mógłby mi pomóc w obliczeniu:
    > - jest pracownik na umowę o pracę na czas określony od 01.06.2006 do
    > 31.08.2006, pełny etat, 900 zł brutto
    > - otrzymał urlop na ostatnie 7 dni robocze sierpnia
    > - od 28 do 31 sierpnia ma zwolnienie lekarskie.

    > Rozumiem, że za 28-31.08 otrzymuje ekwiwalent za urlop 42,86 za 1 dzień =
    > 171,43 zł brutto (od kwoty tej są płacone wszystkie pochodne ZUS i PIT).

    Tak, jeżeli przerwał urlop (choroba przerywa) to należy mu się za te dni
    ekwiwalent. Jeżeli dostawał przez te wszystkie miesiące równo 900 zł brutto
    (bez żadnych premii) wtedy ekwiwalent wyniesie:
    900/21,083=42,69 42,69/8h=5,34 zł za godzinę, czyli 170,88 zł za 32h

    21,083 -> współczynnik ekwiwalentu za 2006 rok (wygooglaj dla pewności, bo z
    pamięci brałam)

    > Równocześnie otrzymuje zasiłek chorobowy, ale nie wiem, w jakiej
    > wysokości. Wg mnie:
    > 1/30 z 900 zł za każdy dzień = 30 zł za każdy dzień, ale obliczam 80% z
    > tego czyli 24 zł za każdy dzień; w sumie 96 zł brutto.

    Nie, najpierw średnią z poprzednich miesięcy musisz wyliczyć. Za podstawę
    bierzesz dochód brutto pomniejszony o 18,71% zusu, czyli 731,61 zł. Jeżeli
    co miesiąc dostawał dokładnie 900 zł, to za podstawę wynagrodzenia
    chorobowego (płaconego przez pracodawcę) bierzemy 731,61 zł. Na dzień tj.
    731,61/30=24,39 zł, z tego 80% tj. 19,51 zł za jeden dzień.
    Czyli za 4 dni dostanie 4*19,51=78,04 zł.
    To płaci _pracodawca_ ze swoich środków (przez pierwsze 33 dni choroby
    pracownika). Od tego odprowadzana jest tylko składka na ubezpieczenie
    zdrowotne.

    W dokumencie RSA wykazujesz tego pracownika z kodem 331 i z kwotą 78,04. Na
    dra tego nie widać, gdyby to był zasiłek chorobowy płacony przez zus, wtedy
    to wykazujesz i na dra.
    W RCA jako podstawę składek społecznych wykazujesz kwotę =(pobory za część
    miesiąca + wyn. urlopowe + ekwiwalent za urlop), a w postawę zdrowotnego =
    [(postawa skł. społecznych - składka na ubezp emerytalne,rentowe i
    chorobowe(czyli te 18.71%)) + (78,04)]

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)