eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego › Re: wyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyliczenie zasilku chorobowego i ekwiwalentu urlopowego
    Date: Sun, 03 Sep 2006 00:23:03 +0200

    XYZ napaskudził na ekranie:

    > Ale ten współczynnik czy aby nie jest w sytuacji, gdy ktoś pracuje ponad 3
    > miesiące?
    > W tej sytuacji przyznaję nie napisałem: jest to pierwsza praca po długim
    > czasie i pracownik przepracował tylko w pełni czerwiec i lipiec + niepełny
    > sierpień.
    > Tak więc może tu jednak liczy się 900 zł * 2 miesiące / liczbę dni
    > pracujących w czerwcu i lipcu?

    Chyba zawsze stosuje się ten współczynnik. Jak nie przepracował 3 miesięcy,
    to bierze się tyle ile przepracował. Poszukaj na googlach.

    > Co do własnych środków: czy nie jest tak, że pracodawca płaci z własnych,
    > ale pod warunkiem, że zatrudnia (ubezpiecza) ponad 20 osób?
    > A gdy ma mniej niż 20 osób, to chyba odejmuje wypłacone świadczenie od
    > składki na ZUS?

    Nie ma znaczenia. Przez pierwsze 33 zwolnienia chorobowego pracodawca płaci
    wynagrodzenie chorobowe. Od 34 dnia płaci zus (albo przez pracodawcę -
    jeżeli zatrudnia min. 20 osób).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)