    From: "Bea" <b...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wymiar urlopu
    Date: Fri, 4 Jan 2002 10:08:56 +0100

    > pracownik po studiach rozpoczął pracę 9 lutego 2001, zwalniam go z dniem
    > 31.12.2001
    > jaki wymiar urlopu mu przysługuje?

    Pracownik po studiach i po roku pracy czyli 9,02,2002 ma prawo do 20 dni
    urlopu
    jeśli to jego pierwsza praca to wg art. 153 po pół roku zatrudnienia czyli
    9,08,2001
    ma prawo do połowy wymiaru czyli 10 dni .Pozostałe 10dni wg Art. 153 pk2 i
    art. 155par 3
    otrzyma od kolejnego pracodawcy u którego upłynie wymagany okres (pełnego
    roku zatrudnienia)

    > słyszałem coś o proporcjonalnym (?) naliczaniu urlopu.

    urlop proporcjonaly do okresu zatrudnienia -dotyczy kolejnych urlopów
    czyli 1/12 urlopu za każdy miesiąc przepracowany (jeśli nie wykorzystał
    urlopu
    w większym wymiarze u poprzedniego pracodawcy w stosunku do okresu
    zatrudnienia
    art155 par2)

    pozdrawiam Beata