    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Date: Fri, 8 Oct 2004 00:07:11 +0200

    On Thu, 7 Oct 2004, Siriux wrote:
    [...]
    >+
    >+ Firma zakupiła w 2000 r. maszynę, która ze względu na swą cenę nie weszła do
    >+ ewidencji środków trwałych tylko została ujęta jako wyposażenie.
    [...]
    >+ W pazdzierniku 2004 r. zakupiono i zamontowano dodatkowy element do owej
    >+ maszyny. Wartość element + montaż > 3500 zł.

    WARNING: tu jest szansa: "powiększa się o sumę wydatków na ich
    ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części składowych
    lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3.500 zł."

    Jedna z dających się wyczytać interpretacji (Boguś) jest taka że
    dla "części składowych" liczą się wydatki TYLKO na części
    warte ponad 3500 zł 'sztuka' ! Czyli tańszych się by NIE doliczało
    do sumy wydatków.
    Osobiście polemizowałem, ale raczej w roli 'advocatus diaboli' - ktoś
    musiał... :)

    >+ Jak to teraz ująć do celów podatkowych?
    [...]
    >+ Coś pominąłem?

    Tak ;>
    Że zostaniesz ekspertem grupowym od rozwikływania takiego przypadku :]

    Tezy ("+++" i "---" są znacznikami początku/końca cytatów):

    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.58.04
    03161226210.-963993%40Athlon.portezjan.zabrze.pl
    +++++++
    To co piszesz stanowi właœnie ów dylemat.
    Interpretacje można wykoncopywać co najmniej dwie: wydaje mi się
    że widziałem już "w prasie" takš że skoro coœ jest wyposażeniem
    to jest i wszystko co się dokupuje "idzie w koszt".

    Moim zdaniem prawidłowsza jest interpretacja inna: wyposażenie
    to sš *nadal* œrodki trwałe, które zgodnie z art. 22d.1 sš
    odmiennie księgowane i podlegajš "ulepszeniu".
    Teraz mój komentarz: Fakt iż MF sprecyzował zasady ich księgowania
    (oddzielna ewidencja itp) nie może przecież naruszać ustawy.
    Niemniej... nie wiem czym była uzasadniana interpretacja o uznawaniu
    za koszt; o ile pamiętam (kiedy to czytałem) to niczym, ale to
    nie znaczy że gdzieœ w przepisach nie ma ukrytej niespodzianki :)
    ---------

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&th
    =701473d05b203c8e&rnum=5

    +++++++
    Bardzo ciekawi mnie jeszcze jeden aspekt sprawy.
    Co będzie w przypadku modernizacji wyposażenia,
    jeœli komputera nie zaliczę do ŒT (bo np. kosztował 2800 brutto)
    Czy można ulepszać wyposażenie?
    -------

    Powołanie na artykuł dyskusyjny w RP (artykułe "stare" są niestety
    płatne, a artykuł miach AFAIR charakter DYSKUSYJNY właśnie):

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&th
    =eaee103345ea9b30&rnum=7

    ++++++
    Hm... przyznaję bez bicia że sam wielokroć dywagowałem iż to jest
    pewna trudnoœć :[ A czytałeœ ów artykuł ?? Zdaniem autorki to
    nie problem: PC "wyposażenie" za 2 kzł + karta za 4 kzł to
    jakoby nadal "wyposażenie"...
    BTW:
    Jakby kto miał namiar (najlepiej link :)) na jakiœ wyrok albo stanowisko
    urzędu skarbowego w podobnej sprawie to z chęciš poczytam :)
    ------

    O ile wiem namiar na wyrok lub interpretację się na grupie
    (dotąd) NIE pojawił.
    Masz szanse być pierwszym... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd