  • Data: 2004-10-18 09:55:37
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.61.0410151948460.1816@athlon>,

    > On Fri, 15 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > ...no przecież łapałyby się na "wydatki przekraczające 3,5 kzł".

    Zgoda. Ale byłby problem z takimi, które mogą funkcjonować jako odrębne
    maszyny/urządzenia/budowle.

    > Części składowe NIE SĄ ST, niezależnie ile by nie kosztowały !

    Popieram. Problem w tym, że czasem trudno określić, co jest częścią
    składową.

    > No to JEŚLi nie byłoby tego DODATKOWEGO zapisu o "cenie
    > jednostkowej poniżej 3,5 kzł" wystarczyłby ISTNIEJĄCY zapis
    > ogólny ze zdania drugiego !

    W kwestii formalnej - zapis jest o cenie _powyżej_.

    > Powoli i wyraźnie wyjaśnij czy dobrze zrozumiałem:
    > "uważasz że wał korbowy do większego silnika wart 4000 zł
    > jest środkiem trwałym".

    Nie, nie uważam. Ale "Amortyzacji podlegają (...)
    2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
    3) inne przedmioty
    (...) zwane środkami trwałymi."
    I o ile w przypadku wału korbowego mamy sytuację dość oczywistą, o tyle
    w przypadku np. silnika elektrycznego już niekoniecznie...

    > Nie rozumiem.
    > Jaki "osobny ST" ???

    Normalnie. Z racji ceny powyżej 3,5 kzł - ustawa każe wpisywać do
    ewidencji, wyjątku nie ma (bo pominięty), a "innym przedmiotem" to i wał
    korbowy można nazwać.
    Tak, wiem, że to durne.

    > I muszę bronić tezy że jednak NIE trzeba - ani "sumować
    > wartości częsci" ani w związku z tym korygować EW.

    Heh, nadal wszystko się we mnie buntuje przeciwko tej interpretacji -
    ale Twoje się kupy trzyma, a w moim coraz więcej dziur widzę...

    > wnioski zgodne z tym co piszę wydębiłem od Bogusia (a chyba
    > i innych) dość dawno temu. Metodą którą teraz ty stosujesz ;)

    :D

    > Google wie ;) !

    Google najwyraźniej zaczyna cierpieć na Parkinsona, przynajmniej jeśli
    chodzi o tę grupę :(
    Chyba że mi się wydaje i rzeczywiście bywają tu wątki ciągnące się przez
    kilka lat.

    > Oczywiście "prawidłowa" interpretacja przepisów wynika jak
    > najbardziej z głosowania - tyle że nie na grupie. Głosują
    > sędziowie "w składzie trzech" lub więcej ;)

    A było takowe?

    > Tak że... "każdy na własną odpowiedzialność"... !

    Recz jasna. A ja i tak nadal nie wiem, jak tę moją kasę fiskalną
    potraktować :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek