  • Data: 2004-10-18 12:53:23
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > >+ Już się poprawiam :) "części składowe warte powyżej 3,5 kzł".
    >+ >
    >+ > ...no przecież łapałyby się na "wydatki przekraczające 3,5 kzł".
    >+ >
    >+ Zgoda. Ale byłby problem z takimi, które mogą funkcjonować jako odrębne
    >+ maszyny/urządzenia/budowle.

    Jest problem.
    Polega na niejednolitości klasyfikacji, w tym orzecznictwa NSA.
    Orzecznictwo to AFAIK częsciowo powołuje się na klasyfikację właśnie,
    powiadając że "drukarka luzem" (NIE mogąca samodzielnie pracować
    jako kopiarka czy inny taki typ) podłączana do jednego kompa
    NIE JEST ST - mimo że przyczepa JEST głównie dlatego (jak rozumiem)
    że w KRST jest pozycja "pryczepy" a nie ma pozycji "drukarki".

    Nie, nie pytaj mnie czym wg KRST jest drukarkoskanerfax.

    >+ > Części składowe NIE SĄ ST, niezależnie ile by nie kosztowały !
    >+ >
    >+ Popieram. Problem w tym, że czasem trudno określić, co jest częścią
    >+ składową.

    Zgoda. I tu pozostają wyłącznie wyroki NSA jako wskazówki.

    >+ > No to JEŚLi nie byłoby tego DODATKOWEGO zapisu o "cenie
    >+ > jednostkowej poniżej 3,5 kzł" wystarczyłby ISTNIEJĄCY zapis
    >+ > ogólny ze zdania drugiego !
    >+ >
    >+ W kwestii formalnej - zapis jest o cenie _powyżej_.

    Odhaczono :)

    >+ > Powoli i wyraźnie wyjaśnij czy dobrze zrozumiałem:
    >+ > "uważasz że wał korbowy do większego silnika wart 4000 zł
    >+ > jest środkiem trwałym".
    >+ >
    >+ Nie, nie uważam. Ale "Amortyzacji podlegają (...)
    >+ 2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
    >+ 3) inne przedmioty
    >+ (...) zwane środkami trwałymi."
    >+ I o ile w przypadku wału korbowego mamy sytuację dość oczywistą, o tyle
    >+ w przypadku np. silnika elektrycznego już niekoniecznie...

    IMHO nadal mamy.
    Jak chcesz wykorzystywać SAMODZIELNIE silnik ? W ustawie jest
    mowa o "kompletności", czyli urządzenie nic więcej NIE może
    potrzebować do pracy. A dopóki nie ma zastosowania - nie może
    być KUP, ani wprost ani przez amortyzację....

    >+ > Nie rozumiem.
    >+ > Jaki "osobny ST" ???
    >+ >
    >+ Normalnie. Z racji ceny powyżej 3,5 kzł - ustawa każe wpisywać do
    >+ ewidencji, wyjątku nie ma (bo pominięty), a "innym przedmiotem" to i wał
    >+ korbowy można nazwać.

    NIE MA zapisu uznającego "przedmioty" za ST !!
    ST są rzeczy "kompletne i zdatne do użytku" !! O interpretacji
    "zdatności" przesądza praktyka sądowa :)
    Zapis dotyczący "rzeczy" jest tylko dla EW :)

    >+ Tak, wiem, że to durne.

    Y tam. Naciągasz ;)

    >+ > I muszę bronić tezy że jednak NIE trzeba - ani "sumować
    >+ > wartości częsci" ani w związku z tym korygować EW.
    >+ >
    >+ Heh, nadal wszystko się we mnie buntuje przeciwko tej interpretacji

    No, ja tam z Bogusława raz czasu też wszystkie soki wyciągnąłem ;)
    [...]
    >+ > Google wie ;) !
    >+ >
    >+ Google najwyraźniej zaczyna cierpieć na Parkinsona, przynajmniej jeśli
    >+ chodzi o tę grupę :(
    >+ Chyba że mi się wydaje i rzeczywiście bywają tu wątki ciągnące się przez
    >+ kilka lat.

    Nie, ponieważ czasami dochodzi rzeczywiście do "przerwania ciągłości"
    wątku to google potrafi "spleść" w jedną całość kilka tak samo
    zatytułowanych wątków mimo że jest przerwa w ciągu message-id - o ile
    dobrze zrozumiałem co masz na myśli :)

    A co do powołanego wątku... to tu:
    http://tiny.pl/fwv
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&th=931c9ecf6e2f8f4c&seekm=b3b93c%24pv3%241%40
    nemesis.news.tpi.pl#link11

    >+ > Oczywiście "prawidłowa" interpretacja przepisów wynika jak
    >+ > najbardziej z głosowania - tyle że nie na grupie. Głosują
    >+ > sędziowie "w składzie trzech" lub więcej ;)
    >+ >
    >+ A było takowe?

    Głosowania ?? Oczywiście ! Tylko że nie na każdy zadany temat...
    A wród tych co były też nie zawsze łatwo znaleźć "właściwe".

    BTW: jak szukasz problemów... to mamy taki, dość stary:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&th
    =fd4c20730be65b65&rnum=16
    Wyciąg:
    "Ustawa wymaga żeby do końca życia ST stosować jednolite zasady
    amoryzacji, TE SAME które przyjęto w momencie wprowadzania do EST".
    Czy to prawda ?

    No to łamigłowka:
    Zakup kompa za 2500 zł
    Przyjęto AMORTYZACJĘ JEDNORAZOWĄ.
    Za rok do kompa dokupujemy (w tym samym miesiącu)
    - skaner foto za 7500 zł
    - drukarkę laser kolor za 4000 zł
    - drukarkę foto kolor za 4000 zł

    Jakiej amortyzacji należy poddać wymieniony zakup ?

    Y... a o co chodziło ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)