  • 1. Data: 2006-07-14 11:13:35
    Temat: wypowiedzenie warunkow placy i pracy
    Od: "Kurka" <biuro.kk(wytnij)@neostrada.pl>

    Dzien dobry,
    Mam pytanie do kadrowych: mam umowe o prace na czas nieokreslony i u
    obecnego pracodawcy pracuje powyzej 3 lat. Pracodawca wypowiedzial mi
    warunki pracy i placy, na ktore nie moge sie zgodzic. Czy w przypadku mojej
    odmowy obowiazuje mnie 3 miesieczny okres wypowiedzenia?
    pozdrawiam
    kurka

  • 2. Data: 2006-07-17 12:19:20
    Temat: Re: wypowiedzenie warunkow placy i pracy
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kurka" <biuro.kk(wytnij)@neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunki pracy i placy, na ktore nie moge sie zgodzic. Czy w przypadku
    > mojej odmowy obowiazuje mnie 3 miesieczny okres wypowiedzenia?

    TAK
    i jeśli w ciągu 1,5 miesiąca nie dasz mu pismenej odpowiedzi negatywnej to
    warunki uznaje się za przyjęte
    MB

  • 3. Data: 2006-07-17 14:25:36
    Od: "Kurka" <biuro.kk(wytnij)@neostrada.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > TAK
    > i jeśli w ciągu 1,5 miesiąca nie dasz mu pismenej odpowiedzi negatywnej to

    Dziekuje za odpowiedz:)
    pozdrawiam
    Kurka

  • 4. Data: 2006-07-17 15:27:42
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Magdalena B napaskudził na ekranie:
    > TAK
    > i jeśli w ciągu 1,5 miesiąca nie dasz mu pismenej odpowiedzi negatywnej to
    > warunki uznaje się za przyjęte

    Ale chyba niekoniecznie musi być zachowana forma pisemna. Może to być
    dowolne oświadczenie woli - np. powiedzenie tego przy świadkach.
    A jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-07-17 21:00:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006, Nikiel ;) wrote:

    > Magdalena B napaskudził na ekranie:
    >

    > Ale chyba niekoniecznie musi być zachowana forma pisemna. Może to być
    > dowolne oświadczenie woli - np. powiedzenie tego przy świadkach.
    > A jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi

    Art. 30.
    [...]
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy
    o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.

    Moim zdaniem byłoby tak samo jakby tego przepisu nie było: skoro nie
    byłoby regulacji obowiązywałaby zasada ogólna z KC, stanowiąca że
    zmiana lub wypowiedzenie umowy musi być dokonane w tej samej formie
    w której umowa została zawarta o ile nie przewidziano inaczej ORAZ
    że wypowiedzenie lub zmiana umowy pisemnej musi być co najmniej
    stwierdzone pismem (słabsza forma niż pisemna, ale musi istnieć
    pismo - nie może być ustnie czy podobnie).
    KP nakazuje zawrzeć UoP w formie pisemnej.
    Czyli również przy zasadach ogólnych wg KC pismo byłoby wymagane, nawet
    jakby było bez podpisu - musiałoby być "utrwalone" i doręczone :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-07-18 08:23:37

    Dnia 7/17/2006 2:19 PM, Użytkownik Magdalena B napisał:
> [...]
    >

    > TAK
    > i jeśli w ciągu 1,5 miesiąca nie dasz mu pismenej odpowiedzi negatywnej to

    O ile pamiętam to nie 1.5 miesiąca tylko do połowy okresu wypowiedzenia
    a po drugie jeżeli pracodawca nie poinformował o tym obowiązku to
    pracownik ma czas do końca okresu wypowiedzenia.