  • 1. Data: 2005-02-23 14:10:51
    Temat: wyrejestrowanie z ZUS a rachunek
    Od: "Zazula" <z...@p...onet.pl>

    Mam pewien problem. W grudniu 2004 wyrejestrowałam działalność gospodarczą z
    ZUS. W lutym firma wpłaciła mi zaległe pieniądze, na które jeszcze nie
    wystawiłam rachunku (prowizja). Teraz powinnam wystawić rachunek, oczywiście z
    datą lutową, ale czy muszę do tego znowu zgłaszać działalność gospodarczą do
    ZUS-u? Nie było żadnej czynności, to są pieniądze, które firma wypłaca za
    czynności, które miały miejsce w okresie lipiec-październik, ale ponieważ
    dochód z tych czynności firma miała dopiero teraz w lutym więc dopiero teraz
    wypłaca mi prowizję.

  • 2. Data: 2005-02-23 14:48:41
    Temat: Re: wyrejestrowanie z ZUS a rachunek
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Zazula" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pewien problem. W grudniu 2004 wyrejestrowałam działalność gospodarczą
    > ZUS. W lutym firma wpłaciła mi zaległe pieniądze, na które jeszcze nie
    > wystawiłam rachunku (prowizja).

    Z jakiego tytułu?
    Zaliczka?
    Umowa?

> [...]
    > czynności, które miały miejsce w okresie lipiec-październik, ale ponieważ
    > dochód z tych czynności firma miała dopiero teraz w lutym więc dopiero

    A kiedy powinnaś wystawić fakturę?
    Nie przypadkiem w okresie lipiec-październik?
    Uważaj, bo możesz mieć większe kłopoty ze skarbówką niż z zus....

  • 3. Data: 2005-02-23 16:21:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > czynności, które miały miejsce w okresie lipiec-październik, ale ponieważ
    > dochód z tych czynności firma miała dopiero teraz w lutym więc dopiero

    Z tego co napisalas, to sugerowalbym zobic z tego lepiej umowe o dzielo...
    Wystawienie fv z data lutowa, to naprawde nienajlepszy pomysl...

    marekz

  • 4. Data: 2005-02-23 18:39:44
    Od: "Zazula" <z...@p...onet.pl>

    Dzięki, własnie też się tego boję.

  • 5. Data: 2005-02-23 18:52:46
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dzięki, własnie też się tego boję.

    To w ogole nie wchodzi w rachube! No chyba ze na zasadzie "oryginal komus,
    kopia do kosza"... Ale jak chcesz aby to mialo cechy legalnosci, to zapomnij
    o tym pomysle. To co (z bolem) moglo by wejsc w rachube, to KOREKTA, ktorejs
    z wczesniejszych faktur, z okresu prowadzenia dg.

    marekz