eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego" › Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Date: Tue, 07 Jul 2009 10:46:12 +0200

    VoyteG pisze:

    > A poza ocena mnie moze warto merytoryczne odniesienie na temat?
    >
    > Z dowcipu wynika, ze jesli cos jest potencjalnie mozliwe i
    > prawdopodobne, to nalezy za to oskarzyc, wiec bace mozna oskarzyc za
    > gwalt, na podobnej zasadzie jak oskarzyc emerytke pracyjaca w kiosku,
    > ze dokonala uszczuplenia budzetowego, poniewaz "10000" razy mogla nie
    > skorzystac z kasy fiskalnej.

    Oczywiście nie widzisz różnicy między jednorazowym ale udowodnionym
    popełnieniem przestępstwa a potencjalną możliwością jego popełnienia?
    Innymi słowy, baca już kogoś zgwałcił ale Ty uważasz, że kara za wysoka
    i w ogóle niesłuszna, bo ze raz zgwałcił nie znaczy, że będzie gwałcił
    dalej?

    > Oczywiscie te przejaskrawione hipotetycznie mozliwe scenariusze
    > zaslaniaja fakt, ze ktos skupil sie na 2groszach, co sprawia wrazenie,
    > ze innych wykroczen na duza skale nie ma i nalezy sie skrupulatnie
    > skupic na tym tak bardzo groznym wykroczeniu.

    Ktoś skupił sie na jednym mały gwałcie, przecież nie był zbiorowy a
    ofiara bardzo nie ucierpiała bo był pijana i niewiele pamięta.

    Wiesz, analogia która wybrałeś robi sie dość obrzydliwa.
    Może zostaw bacę i jego narządy w spokoju, nijak się maja do opisywanej
    sytuacji.

    I nie jest tu wazne, ze
    > koszty takiego postepowania sa niewspolmiernie wieksze do wspomnianych
    > 2 gr. Na atak komara odpowiedzia jest salwa z armaty...

    Koszt jest tylko winą tej Pani. Wystarczyło mandat przyjąć.
    A właściciel, jako winny całego zdarzenia, powinien jej za ten mandat
    zwrócić. Byłaby to cena za niefrasobliwość.
    A tak za czyjeś pieniactwo płacimy wszyscy. Pan płaci i pani płaci i Ty
    tez płacisz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813