  • 11. Data: 2009-06-26 14:36:08
    Temat: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przecież im chodziło o dzieci, o rodzinę i o Polskę - skądinąd słusznie - nie o
    pieniądze :-))
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-06-26 15:21:32
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 26 Cze, 15:40, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >     Oby więcej takich spraw, może w końcu wyborcy się obudzą.

    Najciekawiej to by było, gdyby babcia zmarła podczas posiedzenia sądu
    ze stresu.
    Oczywiście sad nie byłby winny, bo stres jest zgodny z prawem. A
    najciekawsze wtedy by było, że koszty procesu poniósłby skarb państwa,
    czyli kilkaset złotych za 2 grosze...

  • 13. Data: 2009-06-26 15:25:40
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Skarb państwa były sporo do przodu na ZUS-ie dla babci - chesz ratować budżet, umrzyj
    zaraz po przejściu na emeryturę.
    Takich Patriotów nam potrzeba!!!
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-06-26 16:12:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:

    > ... to taka groteska czy ironia - jak
    > gdyby nie było spraw o skali bardziej wartościowej niż 2 grosze straty
    > dla Budzetu Panstwa...

    To jest wersja dla prasy.

    A prawda jest taka, że nie skazano jej za uszczuplenie SP o dwa grosze
    lecz za wykroczenie skarbowe - pominięcie kasy fiskalnej przy sprzedaży.

    Tak samo karze się np. kierowców nie zatrzymujących się na czerwonym
    świetle. Nie jest ważne czy swoim zachowaniem spowodował zagrożenie i
    jakie - sam fakt wystarczy do wystawienia mandatu.

    No, ale łatwiej zrobić z emerytki ofiarę - inna wersja gorzej się sprzeda.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-06-26 16:41:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 26 czerwiec 2009 15:11
    (autor VoyteG
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <1...@k...go
    oglegroups.com>):

    > Turysta z zagranicy przewróciłby się z zachwytu, ze tak mamy tak
    > skrupulatne państwo, że nawet takim wykroczeniom sprawnie i
    > przykładnie przeciwdziała :-)

    Ale tu nie chodzi o to, że 2gr nie zapłaciła. Chodzi o to, że nie
    rejestrowała sprzedaży. ZŁAPALI ją na 2gr bo akurat tak kontroler dokonał
    zakupu. Ale przez cały okres działania mogło to być np. 10 000 razy więcej.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-06-26 18:04:17
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Liwiusz pisze:
    > Mi niby też, dlatego zdziwiłem się, jak po zakończeniu ówczesnej
    > kadencji ktoś sprawdził jak partie głosowały na ustawy związane z
    > gospodarką i okazało się, że LPR najczęściej popierała ustawy dla
    > szeroko pojmowanej wolności gospodarczej korzystnie.

    Nie wiem czy wiesz, ale Roman Giertych był niegdyś zwolennikiem Margaret
    Thatcher, nurtu liberalnego reprezentowanego przez nią i nawet popełnił
    co najmniej jedną broszurę wychwalającą jej politykę. Osobiście nawet
    się zdziwiłem, bo nie taki jego obraz kreują media. Ale kto by tam
    wierzył mediom...

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 17. Data: 2009-06-26 21:39:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > Czy w Twojej pamięci LPR (bez przytyków) postulowało obniżkę podatków?
    > Ja po prostu nie pamiętam, ale jakos mi nie pasuje jedno do drugiego.

    Ulga na dzieci. Mała obniżka? Za 18% też głosowali (fakt, w koalicji
    byli, ale nie sądzę, żeby wbrew sobie).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2009-06-29 07:42:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > No i co? Poglądów się swoich nie wyzbyli. Pomijając już fakt, że jak
    > wynikło z pewnego rankingu głosować w sejmie, LPR była najbardziej
    > prorynkową partią tamtej kadencji, to koalicja UPR z LPR była
    > koniecznością, ponieważ z uwagi na "zaskoczenie" z wybrami UPR nie
    > zdołała zebrać wymaganej liczby podpisów.

    panowie ja bardzo proszę ale nie róbcie z ludzi idiotów. UPR to partia
    kanapowa kierowana przez człowieka o ograniczonym kontakcie z
    rzeczywistością, koalicja z LPR świadczy tylko o wielkim parciu na załapanie
    sie powyżej progu wyborczego.

    W Polsce nie ma partii liberalnej, co zabawne najbardziej liberalni to są
    chyba postkomuniści bo mają w swoich szeregach najwięcej przedsiębiorców.
    PIS to partia w gruncie rzeczy narodowo socjalistyczna. PO różni sie od PIS
    tym ze nie jest partią narodową tylko proeuropejską a gospodarczo jest
    trochę mniej socjalistyczna niż PIS.

    BTW nie chciał bym sie znaleźć w kraju rządzonym przez UPR z LPR do spółki
    :)

  • 19. Data: 2009-06-29 08:24:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    VoyteG pisze:
    > "Oszukała Skarb Państwa na dwa grosze - zapłaci 130 zł grzywny"
    >
    > Całosc artykułu:
    >
    > http://tiny.pl/3sbw
    >

    > "zdaniem sędzi Doroty Siewierskiej nie ma znaczenia, że Skarb Państwa
    > stracił tylko dwa grosze. Kobieta złamała prawo i nie można jej za to
    > nie skazać. "Gdyby nie zapadł wyrok skazujący, zachęcałoby to innych
    > Polaków do łamania prawa podatkowego. A takiego przyzwolenia być nie
    > może" - mówiła sędzia"
    >
    > Turysta z zagranicy przewróciłby się z zachwytu, ze tak mamy tak
    > skrupulatne państwo, że nawet takim wykroczeniom sprawnie i
> [...]

    A wyobrażasz sobie mandat za to, że nie wziąłeś paragonu fiskalnego ze
    sklepu? W większości starych krajów UE może cię coś takiego spotkać.
    Ten turysta to raczej z dalszej zagranicy musiałby być.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2009-06-29 08:27:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maddy pisze:

    > A wyobrażasz sobie mandat za to, że nie wziąłeś paragonu fiskalnego ze
    > sklepu? W większości starych krajów UE może cię coś takiego spotkać.
    > Ten turysta to raczej z dalszej zagranicy musiałby być.

    Kiedyś się dziwiłem dlaczego we Włoszech zdarzało się iż ze sklepu
    wybiegał sprzedawca i wciskał mi w rękę paragon pozostawiony przy kasie.

    Później mi to wyjaśniono. :) Dokładnie ten sam mechanizm - brak paragonu
    oznacza wydanie towaru poza kasą.

    --
    spp