  • 51. Data: 2009-07-08 12:06:59
    Temat: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    glos pisze:

    > proponuje zapoznanie sie z celami i wynikami w/w badania, a potem
    > przeczytanie ze zrozumieniem i odniesienie do mojej tezy -> hint -
    > tabelka na stronie 16 raportu, kolumna "Tax attractiveness" +
    > objasnienia na str 17 oraz porownanie wartosci dla Polski i innych
    > krajow UE.

    Tam nie ma żadnej tabelki a tym bardziej raportu. ;-)
    Bądź tak miły i zreferuj mniej umnym ludkom co tam znalazłeś.

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 52. Data: 2009-07-08 12:32:58
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 8 Lip, 14:06, "\\n" <n...@m...xy> wrote:

    > Tam nie ma żadnej tabelki a tym bardziej raportu. ;-)
    > Bądź tak miły i zreferuj mniej umnym ludkom co tam znalazłeś.

    A nie laska (przez l z kreseczka :) ) dotrzec do zrodel? :)

    W skrocie - Polska ma system podatkowy oceniany na dosyc atrakcyjny, a
    niska globalna ocene zawdzieczamy niskiej "czynnika rzadowego" (prawo,
    korupcja, stabilnosc, itp) i "poufnosci finansow". Dla porownania - np
    Niemcy maja duzo mniej atrakcyjne podatki, drastycznie niska (0!)
    ocene poufnosci finansow (najwyrazniej ich fiskus moze zajrzec
    wszedzie!) i wysoka ocene czynnika rzadowego - a w sumie globalna
    ocena jest taka sama jak nasza.

    Zrodlowy raport: http://www.institutconstant.ch/pdf/IC-Bessard-Tax-In
    dex.pdf

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 53. Data: 2009-07-08 14:03:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, glos wrote:

> [...]
    > Niemcy maja duzo mniej atrakcyjne podatki, drastycznie niska (0!)
    > ocene poufnosci finansow (najwyrazniej ich fiskus moze zajrzec

    1. Nie mam pojęcia jak jest dziś
    2. Daaawno temu, przed "jednolitą Europą", widziałem opisy z których
    wynikało że to prawda, ale równie dobrze w drugą stronę działa tajemnica
    skarbowa. Czyli wystarczyło udokumentować fakt np. dania łapówki aby ją
    zaliczyć w koszty uzyskania (oczywiście fiskus sprawdzał, czy
    druga strona wykazała przychód :>) - nie wiem, czy i na ile to
    było wiarygodne.
    O ile się nie mylę wg polskiego prawa (na dziś) "urzędnik państwowy"
    musiałby donieść do prokuratora o zachowaniu podpadajacym pod
    art.296a KK

    Dobrze mi się wydaje i czy owa "poufność finansów" dobrze rozumiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2009-07-09 11:10:01
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    glos pisze:

    > A nie laska (przez l z kreseczka :) ) dotrzec do zrodel? :)

    No wiesz jak to jest: trochę nie ma czasu, trochę się nie chce a w ogóle
    to język jakiś taki mało zrozumiały ;-)

> [...]
    > ocene poufnosci finansow (najwyrazniej ich fiskus moze zajrzec
    > wszedzie!) i wysoka ocene czynnika rzadowego - a w sumie globalna

    Dziękuję bardzo i doceniam wysiłek :-)

  • 55. Data: 2009-07-12 11:18:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 07 lipiec 2009 15:03
    (autor Baloo
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h2vh39$qh4$1@news.onet.pl>):

    > Tak na marginesie to myślę, że ludzie nie naruszaliby prawa, gdyby nie
    > byli na każdym kroku "okradani" przez własne państwo.

    tak, tak... I nie kradli by oprogramowania, jakby kosztowało mniej... (to
    ciekawe czemu są warezowe wersje programów kosztujących po 10-50zł)

    --
    Tristan

  • 56. Data: 2009-07-12 11:33:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-07-2009 o 13:18:09 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > tak, tak... I nie kradli by oprogramowania, jakby kosztowało mniej... (to
    > ciekawe czemu są warezowe wersje programów kosztujących po 10-50zł)

    Bo świat nigdy nie będzie ani idealnie czarny ani idealnie biały,
    natomiast póki ludzie są ludźmi póty prawo popytu i podaży będzie
    działać w niezmienionej formie, niezależnie od tego ilu bolszewików
    będzie odprawiać modły na kotłem z wywarem z zarostu Marksa&Engelsa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek