  • Data: 2007-06-10 14:13:46
    Temat: Re: zakup auta na firmę
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Cze, 10:45, zagloba <c...@w...cc> wrote:

    > To jeszcze jedno krótkie pytanie - jak to dokładnie zawrzeć w treści
    > umowy kupna - sprzedaży? Że kupującym jest dajmy na to Jan Kowalski,
    > zamieszkały tu i tu, legitymujący się dowodem osobistym nr itd., a w
    > którym miejscu wpisać dane firmy?

    No to ten Jaś Kowalski posiada rozumiem firmę, więc byłoby tak:
    Jan Kowalski PPUH "Kancik" zamieszkały w Juracie ;) adresik,
    legitymujący się dowodem osobistym....

    Ale tak naprawdę, do niczego to Ci nie jest potrzebne :))

    A teraz ciąg dalszy przyjemności

    Go i Mix :)

    No to VAT-owiec kupuje samochód.
    W zależności od kogo i jaki.

    Bo inaczej jest, gdy od osoby fizycznej, inaczej, gdy kupujesz na
    fakturę.
    Od osoby fizycznej na umowę kupna-sprzedaży, procedura identyczna jak
    u imć Zagłoby, różnica by była przy nabyciu wewnątrzwspólnotowym.

    A kupując np. z salonu na fakturę, bądź od innej firmy na fakturę
    trzeba oczywiście zadbać, by znalazły się na niej dane firmy, łącznie
    z NIP-em, nie ma tu deklaracji PCC, co wyżej wsytępuje - to te 2% od
    nabycia pojazdu, o których nie pisałam, boście nie pytali ;p

    Dlatego jesteś o 2% do przodu. Za to pozostaje kwestia odliczenia VAT-
    u. Przy osobowych jest ograniczenie do 60% VATu z faktury, nie więcej
    niż 6 tys. zł, pozostałe pojazdy - całość. Podstawą do całościowego
    odliczenia w VAT-cie jest badanie techniczne, które się robi
    określając w stacji kontroli, że ma to być badanie "do VAT-u" (50 zł),
    albo, gdy firma prowadzi działalność w zakresie wynajmu pojzadów, to
    odlicza VAT w całości, nawet od samochodu osobowego ;)

    No i potem inna jest wartość środka trwałego do ewidencji środków
    trwałych, bo należy dodać ewewntualny, nieodliczony VAT do wartości
    netto.
    Ale to już temat nieco inny. Nie chcę pisać, o czym być może nie
    chcesz czytać :)

    Temat ogólnie obszerny, gdyby coś - pytajcie, być może jeszcze tu dziś
    zajrzę.

    Miłej niedzieli ;)