    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup auta na firmę
    Date: Mon, 11 Jun 2007 05:04:37 +0200

    On Sun, 10 Jun 2007, morghul wrote:
    [...komus...]

    > Twoję imię i nazwisko to nazwa firmy

    wKwestiiFormalnej (czepiam się znaczy, nie bić poproszę): "firma".
    Nazwą firmy jest słowo "firma" :) a nie czyjeś nazwisko!
    Definicje zapisali tak (z Kodeksu Cywilnego):
    "Przedsiębiorca działa pod firmą"
    "Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włšczenia
    do firmy pseudonimu lub okreœleń wskazujšcych na przedmiot działalnoœci
    przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych okreœleń dowolnie
    obranych"

    Inaczej mówiąc, firma (sama *firma*) jest *nazwą*!
    "Nazwa firmy" to tzw. masło maślane ;), owszem, stosowane potocznie
    i w tym (nieścisłym) rozumieniu ujęte (ku ubolewaniu formalistów ;))
    w słownikach, wiem :)
    Ale prawo rozróżnia "przedsiębiorstwo", "przedsiębiorcę" i "firmę" :)
    określając że ta ostatnia właśnie jest sama w sobie nazwą.

    A co do reszty oczywiscie się zgadzam :)

    > jeśli prowadzisz DG, masz wpisać
    > Jarosław Gąskowski KOMP-SERWIS * a nie tylko KOMP-SERWIS.

    pzdr, Gotfryd