    From: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Date: Mon, 11 May 2009 09:47:28 +0200

    > Zwrot 50% nie obowiązuje od 01.12.2008r.
    > Teraz jest 90% ale nie więcej niż 700 PLN.
    > Dotyczy to każdego urządzenia fiskalnego - również drukarek - ale
    > przy zakupie pierwotnym.
    >
    > Rozliczasz do w deklaracji VAT-7 poz. 53.
    > Zwrot nie może być większy niż kwota podatku do zapłaty do US.
    > Częśc nieodliczoną odliczasz w nastepnych miesiacach.

    hmm, dzis mi babka ktora srzedaje drukarki na allegro odpisala:

    "- otrzymuje Pan do 900zł netto zwrotu, czyli przy zakupie za 2299zł brutto
    (czyli 1884zł netto) otrzyma Pan 900zł netto zwrotu z *vatu naliczonego.

    *Czyli jeśli podatnik musi zapłacić do US vat, to w przypadku zakupu
    urządzenia fiskalnego nie będzie musiał płacić tego podatku aż do
    momentu osiągnięcia kwoty zwrotu czyli 900zł netto.
    Aby otrzymać zwrot VAT musi przy składaniu VAT7 wypełnić pkt. 51B. Zwrot
    otrzymuje na podstawie opłaconej faktury VAT za urządzenie rejestrujące.
    "

    rozumiem ze wedlug starych zasad. Otrzymam tu max 700 zl.
    A co w polu 51 i 54 sie wpisuje?

    Rozumiem ze moge zakupic drukarke ze zdalna fiskalizacja, pozniej jak ja
    otrzymam zglosze do us (w ciagu 7 dni)
    fakt posiadania oraz fakt fiskalizacji z terminem rozpoczecia
    ewidencjonowania za pomoca tej drukarki np na 1 czerwca, wowczas nie
    przepadnie mi ten zwrot?

    Czy przy fiskalizacji tylko nip jest obowiazkowy czy nazwa firmy tez jak tez
    to czy moze byc skrot nazwy (ten z wpisu do ewidencji)?

    Czy moge nabijac na kase sprzedaz rowniez przedsiebiorcom, przy czym przy
    przedsiebiorcach odrazu wystawiac faktrue i do kopi faktury doklejac
    paragon.
    A w ksiedze rejestrowac sprzedaz tylko na podstawie raportow z kas ?
    (wygodne by bylo)

    Czy mozna wrzucic kwote netto drukarki w koszty do ksiegi ? Albo do srodkow
    trwalych i w koszty odpisy amortyzacyjne?

    pozdrawiam