  • 11. Data: 2009-05-14 10:35:40
    Temat: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > Potem rozważ sobie (teoretycznie) taki przypadek, że dodatkowo
    > prowadzisz wynajem mieszkania - swojego mieszkania, ale wynajmujesz
    > je jakiejś firmie na biuro.
    > Zastanów się kto wystawia f-rę (zarówno tę z DG jak i z wynajmu).
    > A potem obejrzyj definicję *podatnika* w ustawie o VAT.
    > I czy istnieje *jakakolwiek* różnica między tym samym podatnikiem
    > sprzedającym na DG i prowadzącym wynajem :)
    > Hint1: nie ma zakazu umieszczania na f-rze żadnych *dodatkowych*
    > informacji.
    > Hint2: za to istnieje nakaz umieszczania informacji *obowiązkowych*.

    ktory przepis wymaga podania nazwy pelnej?

    > Ustal sam ze sobą i napisz nam, co konkretnie chcesz wrzucać w koszty :)
    > Ściślej:
    > - cały wydatek netto
    > czy
    > - niezwróconą *CZĘŚC* wydatku na kasę
    >
    > Bo coś nadmiernym optymizmem wieje z Twojego posta :D

    :))) czyli rozumiem ze nie moge wrzucic w koszty zwroconej czesci ? :)
    bo to az za pieknie wygladaloby, koszt drukarki okolo 500 zl :)

    P.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 12. Data: 2009-05-14 12:15:55
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gugs6a$45$1@inews.gazeta.pl...

    > ktory przepis wymaga podania nazwy pelnej?

    i uprzedzam teoretycznie ani praktycznie nie wynajmuje i nie bede wynajmowac
    mieszkan

  • 13. Data: 2009-05-14 20:40:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > ktory przepis wymaga podania nazwy pelnej?

    Jakiej "nazwy pełnej"??? :O

    NAZWY PODATNIKA.

    Już objaśniam:

    +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić
    fakturę stwierdzajšcš w szczególnoœci [...] dane dotyczšce
    podatnika i nabywcy [...]

    [...skok do definicji...]

    Art. 15.
    1. Podatnikami sš osoby prawne, jednostki organizacyjne niemajšce
    osobowoœci prawnej oraz
    [BACZNOŚĆ!]
    osoby fizyczne, wykonujšce samodzielnie działalnoœć gospodarczš
    [...]
    ---

    Do tego:
    +++
    § 5.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    co najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
    ---

    Głupia sprawa, ale człowiek jest identyfikowany przez
    imię i nazwisko.
    Osoba fizyczna (która jest *podatnikiem*!) *nie jest*
    identyfikowana przez jakąś "nazwę" (tak jak osoby prawne
    oraz "inne instytucje").

    Oczywiście powyższe przepisy nie zabraniają podawania na
    fakturze *więcej* danych.
    Ale nie pozwalają podać *mniej*.

    Można więc podać firmę - bo ta (w przypadku OF) składa się
    z ... zajrzyj do Kodeksu Cywilnego :D

    > :))) czyli rozumiem ze nie moge wrzucic w koszty zwroconej czesci ? :)
    > bo to az za pieknie wygladaloby, koszt drukarki okolo 500 zl :)

    Przyznaję bez bicia, że właśnie usiłuje znaleźć przepis dla przypadku
    kiedy nie będzie to ST (bo dla ST oczywiscie chodzi o art.23.1.45).
    Żeby nie wyszło że ma być przychód (ze zwrotu podatku) oraz
    koszt... ktoś wyjaśni jak to wygląda "z kasą"?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-05-14 20:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > i uprzedzam teoretycznie ani praktycznie nie wynajmuje i nie bede wynajmowac
    > mieszkan

    :)
    Nie o to chodziło.
    Chciałem Cię zmusić do przemyślenia *kto jest wystawcą faktury*.
    I taki przypadek z (teoretycznym) wynajmem doskonale to pokazuje.
    Wystawca jest TEN SAM.
    Na fakturze z DG i fakturze z wynajmu muszą więc być TE SAME dane
    minimalne (przepis nie zabrania aby było więcej, w przypadku DG
    można więc *dopisać* "inne określenie" wg KC, tak żeby była
    firma wpisana).

    BTW: poruszyłeś obok jeszcze jedną sporną kwestię - część interpretatorów
    twierdzi, że DG OF w ogóle nie może mieć skróconej firmy, bo
    przepis dotyczy tylko osób prawnych.
    Osobiście mam wątpliwości (mało, przez jakiś czas miałem zarejestrowaną
    nazwę skróconą, IMHO poprawnie :)) - ale ta sprawa jest drugorzędna.
    Nie ma możliwości pominięcia imienia i nazwiska - ani w nazwie
    skróconej "w rozumieniu firmy" (bo co innego np. "nazwa skrócona"
    w ZUS, która de facto jest wewnętrznym identyfikatorem, nie uregulowanym
    żadnymi przepisami, a co innego "skrócona firma w rozumieniu przepisów")
    ani tym bardziej w przypadku faktury - bo na fakturze mają być DANE
    PODATNIKA (a nie firma! - to że *da się* zapisać firmę, bo ona zawiera
    dane, to inna sprawa :D)
    Podatnikiem jest OSOBA (prawna lub fizyczna).
    I to jej dane mają być na fakturze.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-05-15 10:11:21
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > co najmniej:
    >
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone

    bądź nazwy skrocone jest decydujace :) (patrz na budoqwe zdania, tu nie ma
    gwiazdek jak przy deklaracji vat-7)
    Nazwę skrocona podaje się we wpisie do ewidencji DG i te nazwe skrocona
    uzywac zamierzam nie jest to wymysl zusu, przeciez przy NIP 1 aktualizacji
    tez si epodaje nazwe firmy a nie tylko
    imie i nazwisko.

    Na paragonie naglowek podobnie mi zaprogramowano;
    NAZWA SKROCONA
    ADRES
    NIP

    nie stresuj mnie teraz

> [...]
    > Osoba fizyczna (która jest *podatnikiem*!) *nie jest*
    > identyfikowana przez jakąś "nazwę" (tak jak osoby prawne

    jest identyfikowana przedewszystkim przez NIP i adres (tak powiedziano mi w
    US

    > Oczywiście powyższe przepisy nie zabraniają podawania na
    > fakturze *więcej* danych.
    > Ale nie pozwalają podać *mniej*.

    nie podaje mniej niz wymieniono w cytowanym zdaniu :)

    > Można więc podać firmę - bo ta (w przypadku OF) składa się
    > z ... zajrzyj do Kodeksu Cywilnego :D

    a po co

> [...]
    > Żeby nie wyszło że ma być przychód (ze zwrotu podatku) oraz
    > koszt... ktoś wyjaśni jak to wygląda "z kasą"?

    a jest przymus wlaczania do ST ?
    (kwota netto 1556,56, przesylka 24,559)

    P.

  • 16. Data: 2009-05-15 13:28:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    > aktualizacji tez si epodaje nazwe firmy a nie tylko
    > imie i nazwisko.
    >
    > Na paragonie naglowek podobnie mi zaprogramowano;

    click --> http://tinyurl.com/faktura-imie-nazwisko

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-05-15 14:52:44
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    no dobra zaprogramowalem nowy naglowek zeby sie nie czepiano :)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-05-15 19:18:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-15, wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> wrote:

    [...]

    > jest identyfikowana przedewszystkim przez NIP i adres (tak powiedziano mi w
    > US

    Który adres? Zamieszkania, czy prowadzenia działalności?

    /me, niewinnie
    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2009-05-15 19:21:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > bądź nazwy skrocone jest decydujace :)

    Ale *nazwa skrócona* w rozumieniu *firmy* musi zawierać
    imię i nazwisko!
    Nie ma zmiłuj się.
    Można mieć "lub inne oznaczenie" (wg KC) "Ważne Przedsiębiorstwo
    Produkcji Wszystkiego", co daje firmę "Ważne Przedsiębiorstwo
    Produkcji Wszystkiego Jan Kowalski" *oraz* zarejestrować i używać
    skrót(u) "WPPW", co da firmę "WPPW Jan Kowalski".

    > Nazwę skrocona podaje się we wpisie do ewidencji DG i te nazwe skrocona
    > uzywac zamierzam

    Bardzo polecam.
    Pod warunkiem że z imieniem i nazwiskiem :)

    > nie jest to wymysl zusu

    O ZUS było przy innej okazji - tak z przezornosci zaznaczałem że
    ZUS używa *również* określenia "nazwa skrócona", ale nie ma ona
    nic (!) wspólnego z nazwą skróconą w rozumieniu firmy.

    > przeciez przy NIP 1 aktualizacji
    > tez si epodaje nazwe firmy a nie tylko
    > imie i nazwisko.

    Zazwyczaj przy "nazwie firmy" gryzę ;) (hint: firma to jest
    *nazwa* DG, nazwa nazwy...)

    > nie stresuj mnie teraz

    Jak to mawiają - "to jest wolny kraj" :)
    Ale jak mi wystawisz taką f-rę (IMO nieprawidłową, zdecydowanie
    bez "H") to nie przyjmę, wystawię notę albo zażądam uzupełnienia
    danych w korekcie :O

    > jest identyfikowana przedewszystkim przez NIP i adres (tak powiedziano mi w
    > US

    Jedną z ważniejszych rzeczy które usiłuję Ci wyłożyć, to przekonać
    Cię abyś tu i ówdzie sprawdził co należy robić z tym co
    "powiedziano w US" :)
    Można sprawdzić w archiwum (co robić).
    Nomen omen - właśnie "sprawdzić". Trzy razy.
    Jak to było, o pytaniu wilka...? ;)

    > a jest przymus wlaczania do ST ?

    Nie ma.
    Dlatego martwi mnie że nie umiem znaleźć zapisu podobnego dla
    powołanego przy ST - tak dobrze to na pewno nie wygląda :),
    więc szukać nie umiem, a to źle...
    Ktoś przypomni?
    (idzie o to, czy w razie kiedy wydatek na zakup składnika majątku
    wykorzystywanego w DG, nie będącego ST, mamy ulgę podatkową
    lub zwrot wydatku, to będzie koszt [zakup] i przychód [zwrot
    lub ulga], czy też po prostu NKUP?)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-05-15 19:22:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-15, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > click --> http://tinyurl.com/faktura-imie-nazwisko

    Parę błędów merytorycznych jest:
    1. Na pieczątce to ja nic nie muszę
    2. VAT-R i owszem to ma imię i nazwisko, ale z kolei w tym
    samym urzędzie składasz NIP-1, więc i tak, i tak mają komplet
    danych.

    Ja z kolei w czasie kontroli dostałem pytanie dlaczego podaję
    na fakturach ten drugi adres (i to było pytanie o adres
    zamieszkania :>).

    Niuanse sobie, a życie sobie. I tyle.

    --
    Wojciech Bańcer