  • 1. Data: 2006-02-24 17:13:49
    Temat: zakup garazu
    Od: "GS" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam okazje kupic garaz. Znajduje sie on w zabudowie szreregowej (kilka
    garazy obok siebie). Jakie dodatkowe koszty oprocz kosztu zakupu musze
    poniesc bezposrednio po zakupie i bede ponosil?
    Pewnie bedzie podatek od nieruchomosci i gruntowy, ale to placi sie za caly
    rok.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-02-24 21:27:34
    Temat: Re: zakup garazu
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Ja za bardzo okazyjnie kupiony garaż 2.000 zł. zapłaciłem 250 zł.
    taksy notarialnej + 22 % VATu (55zł.), za wypisy aktu 72 zł. + 22 % (15,84 zł.)
    + 32 zł. opłata sądowa za wpis do ksiegi wieczystej +
    plus podatek od czyności cywilnoprawnych 2% wartości 40 zł.
    Razem 464,84 zł. to prawie 25%!!!
    Wraz ze wzrostem wartości nieruchomości wartościowe te koszty rośną ale procentowo
    maleją ;-)

    Potem raz w roku płacisz podatek od nieruchomości ja np. za 20 m2 płacę niecałą 100
    zł. na rok
    i to wszystko.

    Najwięcej problemów mam z prądem. W ciągu garażu jest jeden licznik główny i
    podliczniki.
    Prądem zarządza - starszy wrednawy dziadek i kiedy chce to wykręca główny korek i
    "prądu nima".
    Warto dołożyć parę złotych i kupić garaż z indywidualnym osobnym licznikiem energii
    elelktrycznej.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.za.pl

  • 3. Data: 2006-02-25 01:18:39
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Za okazyjnie kupiony garaż 2.000 zł. zapłaciłem 250 zł.
    taksy notarialnej + 22 % VATu (55zł.), za wypisy aktu 72 zł. + 22 % (15,84 zł.)
    + 32 zł. opłata sądowa za wpis do księgi wieczystej +
    plus podatek od czyności cywilnoprawnych 2% wartości 40 zł.
    Razem 464,84 zł. to prawie 25%!!!
    Wraz ze wzrostem wartości nieruchomości wartościowe te koszty rosną ale procentowo
    maleją ;-)

    Potem raz w roku płacisz podatek od nieruchomości ja np. za 20 m2 płacę niecałą 100
    zł. na rok
    i to wszystko.

    Najwięcej problemów mam z prądem. W ciągu garaży jest jeden licznik główny i

  • 4. Data: 2006-02-25 10:09:50
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lut o godzinie 02:18, na pl.soc.prawo.podatki, Piotr Grela
    (interpio) napisał(a):

> [...]
    prądu "ni ma".
    > Warto dołożyć parę złotych i kupić garaż z indywidualnym osobnym licznikiem energii

    Nie ma prawa ten dziadek tak robić !!!!
    Jeżeli takie sytuacje występują - dzwoń do dyspozytora z energetyki.
    Dziadek wystawia rachunki za zużyta energie przez Ciebie?

    Aby to sformalizować i sie odłączyć od tego dziada - wystąp do ZE z
    wnioskiem o wydanie warunków technicznych przyłączenia (~120zł). W oparciu
    o wydane WTP opłać opłatę przyłączeniową (~100zł za zamawiany kW mocy - na
    garaż wystarczy Ci 0,9 - 2,3 kW) i podpisz umowę o sprzedaż energii z tym
    ZE. Będziesz miał swoje zabezpieczenie do którego dziad nie będzie miał
    dostępu i będziesz miał święty spokój.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2006-02-25 10:21:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości news:

    > Nie ma prawa ten dziadek tak robić !!!!

    On pewnie o tym wie, tyle że ma to gdzieś

    > Jeżeli takie sytuacje występują - dzwoń do dyspozytora z energetyki.
    > Dziadek wystawia rachunki za zużyta energie przez Ciebie?

    Pewnie płaci ryczałtem - ja płaciłem 10 zł miesięcznie.

> [...]
    > garaż wystarczy Ci 0,9 - 2,3 kW) i podpisz umowę o sprzedaż energii z tym
    > ZE. Będziesz miał swoje zabezpieczenie do którego dziad nie będzie miał

    Za równowartość 3 letniej opłaty za prąd?
    Chyba bym się nie zdecydował.

  • 6. Data: 2006-02-25 10:47:55
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lut o godzinie 11:21, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Za równowartość 3 letniej opłaty za prąd?
    > Chyba bym się nie zdecydował.

    Co prawda - to tylko garaż..... można chyba takie przypadki przeżyć, ale
    pozostaje pewien niesmak z postępowania tego dziada.

    Ja mam podobny przypadek z tym że sąsiad mi tak sie bawi "bezpiecznikami"
    które mam na dom (zabezpieczenie przedlicznikowe jest u niego). Kiedyś było
    ono na tzw. klatce schodowej, ale sobie zabudował tą klatkę drzwiami i
    teraz jest problem. Do zabezpieczeń nie ma dostępu ich właściciel., jeżeli
    np. "sąsiad" wyjedzie na wczasy a wkładka ulegnie przepaleniu - to
    pozostaje nic innego tylko ..... wysadzić mu drzwi.
    Trochę komplikuje sytuacje to iż ja jestem właścicielem swojego segmentu a
    on jest najemcą. Po którymś incydencie już nie wytrzymałem:
    - energetyka, właściciel jego posesji (ZGM) etc.
    Oficjalne pisma, skarga, informacja o obciążaniu właściciela ze przerwy w
    dostawie energii nie zawinione przez ZE - trochę to ostudziło zapały
    "sąsiada". Jednak sprawę postanowiłem wyprostować. Aby nie ponosić dużych
    kosztów (WTP zmiany sposobu zasilania, przenoszenia układu pomiarowego na
    zewnątrz itp itd) podniosłem kwestię że ZGM sprzedał mi budynek mieszkalny
    z wadą techniczną - niezgodnie z prawem energetycznym i z prawem
    przeciwpożarowym. Zobowiązali się do "wyprostowania tego" na swój koszt,
    bez przenoszenia układu i przeróbek instalacji we wnętrzu mojego segmentu.

    W takim przypadku, widząc że ZGM jednak jest skłonne "do kompromisu" - sam
    na swój koszt ułożyłem WLZa na elewacji, otynkowałem to i wprowadziłem do
    tablicy licznikowej. ZGM poniesie tylko koszt zacisków prądowych na sieci i
    plombowania zabezpieczenia przedlicznikowego.

    A ja będę miał w końcu święty spokój z tym upierdliwym "sąsiadem". :)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2006-02-25 17:25:04
    Od: "GS" <g...@p...onet.pl>

    Witam
[...]

    2000 to bardzo tanio. U mnie wycenia 15000. Czy taksa notarialna sie zmienia
    w zalezosci od wartosci? To samo pytanie o wypisy i oplatu sadowe.
    Czy w podatku od nieruchomosci jest juz podatek gruntowy?

    Dzieki za dotycczasowe odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2006-02-26 11:15:59
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

> [...]
    > garaż wystarczy Ci 0,9 - 2,3 kW) i podpisz umowę o sprzedaż energii z tym
    > ZE. Będziesz miał swoje zabezpieczenie do którego dziad nie będzie miał

    Masz racje tak zrobiłem, na razie opłaciłem warunki przyłączenia 150 zł.,
    potem czeka mnie opłata główna za przyłączenie ZE 500 zł. i
    wykonanie szafki, kabli, instalacji do garażu od głownego złącza - koszt robót 2000
    zł. !!!
    Tak to jest z monopolami, gdyby był wolny rynek na energię elektryczną,
    za przyłączenie płaciłbym 1 zł. i a energia byłaby o połowę tańsza.

  • 9. Data: 2006-02-26 18:14:02
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 lut o godzinie 12:15, na pl.soc.prawo.podatki, Piotr Grela
    (interpio) napisał(a):

    > Masz racje tak zrobiłem, na razie opłaciłem warunki przyłączenia 150 zł.,
    > potem czeka mnie opłata główna za przyłączenie ZE 500 zł.

    W jakim jesteś ZE?
    Jaka moc zamówiłeś dla tego garażu że masz zapłacić aż 500zł opłaty?
    Sa dwie stawki - za przyłącz kablowy (droższy) i napowietrzny (tańszy) -
    ale to ok 120zł za 1kW kablowego.
    Czyżbyś zamówił sobie 4,6kW (zabezpieczenie 20A) ?

    > i wykonanie szafki,

    Tylko część gdzie będzie znajdował sie licznik - "wcześniejszą szafkę"
    stawia ZE (właśnie za to płacisz ta opłatę). Często jest to jedne zestaw -
    ten z fundamentem gdzie jest rozłącznik i granica eksploatacji) stawia ZE -
    górną szafkę gdzie jest licznik - stawia odbiorca.

    > kabli, instalacji do garażu od głownego złącza - koszt robót 2000 zł. !!!

    To jaka to jest odległość że aż taka kwota wyszła?

    > Tak to jest z monopolami, gdyby był wolny rynek na energię elektryczną,
    > za przyłączenie płaciłbym 1 zł. i a energia byłaby o połowę tańsza.

    Już niedługo będzie można wybrać sobie dostawcę energii (01-01-2007) ;))

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 10. Data: 2006-02-27 00:11:49
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    > W jakim jesteś ZE?
    Wrocław - właściwie Oleśnica

    > Jaka moc zamówiłeś dla tego garażu że masz zapłacić aż 500zł opłaty?
    4,6 kW

    > Czyżbyś zamówił sobie 4,6kW (zabezpieczenie 20A) ?
    A gdybym zamówił mniejszą moc byłby mniejsze koszty instalacyjne?