  • 1. Data: 2003-04-28 10:23:22
    Temat: zakup wlasnej domeny - mozna odpisac?
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Witam

    Wlasnie wypelnilem PIT 37 w programie pity 2002 i zamierzalem
    wyslac do US, ale tak mnie naszlo.. jestem administratorem,
    informatykiem w ogolnosci :) mam wlasny www, wlasny adres
    mailowy we wlasnej domenie. Zatrudnienie na umowe o dzieło.
    Jestem osobą fizyczną (tz nie firma :)
    Domene zakupilem i rachunek oplacilem.
    Zastanawiam sie czy moge to odpisac? Nie sa to duze pieniadze
    ale i tak podatki place jak dla mnie spore wiec moze moge
    to odliczyc?
    Jezeli moge, to czy to bedzie w PIT/O w punkcie C.2.

    Kwoty odliczeń z tytułu:
    3. Wydatków na zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów
    komputerowych oraz wydawnictw fachowych, bezpośrednio związanych
    z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą.

    Tylko ze domena cośtam.net nie jest programem.. czy mogę to
    pod to podciągnąć? jezeli nie to pod co moge? I jaki procent
    zaplaconej sumy odliczam? Akurat tak sie zlozylo ze nigdy
    nie robilem odliczen wiec chce to wreszcie zrobic, choc suma
    wielka nie jest ;-)
    Bylbym wdzieczny za odpowiedź

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2003-04-28 10:36:07
    Temat: Re: zakup wlasnej domeny - mozna odpisac?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Sierp wrote:

> [...]
    > komputerowych oraz wydawnictw fachowych, bezpośrednio związanych
    > z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą.

    Nie możesz i to z 2 powodów.
    1. To odliczenie dotyczy tylko zatrudnionych na Uop.
    2. Jak sam piszesz niżej domena to nie program.

> [...]
    > zaplaconej sumy odliczam? Akurat tak sie zlozylo ze nigdy
    > nie robilem odliczen wiec chce to wreszcie zrobic, choc suma

    Nie jestem tego pewien, ale jeśli się nie mylę to masz 2 metody
    rozliczania kosztów przy UoDzieło podobnie jak przy UZleceniu
    1. Ryczałtowo - 20% lub 50%. I tutaj koszt domeny po prostu jest
    pokrywany przez ten ryczałt.
    2. Według kosztów rzeczywistych - w tym wypadku mógłbyś odliczyć jeśli
    oczywiście jesteś w stanie rozsądnie udowodnić, że rejestracja domeny
    posłużyła ci do uzyskania tego dochodu.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-04-28 11:06:33
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozliczania kosztów przy UoDzieło podobnie jak przy UZleceniu
    > 1. Ryczałtowo - 20% lub 50%. I tutaj koszt domeny po prostu jest

    tego niestety nie rozumiem...
    jestem lajkonikiem podatkowym :)

    > 2. Według kosztów rzeczywistych - w tym wypadku mógłbyś odliczyć jeśli
    > oczywiście jesteś w stanie rozsądnie udowodnić, że rejestracja domeny
    > posłużyła ci do uzyskania tego dochodu.

    hmm
    byla potrzebna do kontaktu z klientami (poczta) - to chyba sensowne
    udowodnienie?

    Sierp

  • 4. Data: 2003-04-28 18:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Sierp wrote:

    >+ Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > rozliczania kosztów przy UoDzieło podobnie jak przy UZleceniu

    Jak najbardziej :), zakładając że przekraczają kwotę sto czterdzieści
    ileś_tam złotych :)

    >+ > 1. Ryczałtowo - 20% lub 50%. I tutaj koszt domeny po prostu jest
    >+ > pokrywany przez ten ryczałt.
    >+
    >+ tego niestety nie rozumiem...
    >+ jestem lajkonikiem podatkowym :)

    Masz dostać (z umowy) 1000 zł brutto.
    Jeśli jest to "normalna" umowa o dzieło - to 20% stanowią koszty
    ryczałtowe, czyli 200 zł masz nieopodatkowane a od 800 zł płacisz
    podatek: zaliczkę na rachunku (800zł*20% => 160 zł) i później
    owe 800 zł również rozliczysz w PIT-3X.
    Jeśli umowa jest o "dzieło autorskie" - to możesz policzyć
    koszty 50% i wtedy masz "wirtualny dochód" 500 zł (z 1000 zł
    brutto) oraz 100 zł rzeczywistej zaliczki... :)

    pozdrowienia, Gotfryd