    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup wlasnej domeny - mozna odpisac?
    Date: Mon, 28 Apr 2003 12:36:07 +0200

    Sierp wrote:

> [...]
    > mailowy we wlasnej domenie. Zatrudnienie na umowe o dzieło.
    > Jestem osobą fizyczną (tz nie firma :)
    > Domene zakupilem i rachunek oplacilem.
    > Zastanawiam sie czy moge to odpisac? Nie sa to duze pieniadze
    > ale i tak podatki place jak dla mnie spore wiec moze moge
    > to odliczyc?
    > Jezeli moge, to czy to bedzie w PIT/O w punkcie C.2.
    >
    > Kwoty odliczeń z tytułu:
    > 3. Wydatków na zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów
    > komputerowych oraz wydawnictw fachowych, bezpośrednio związanych
    > z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą.

    Nie możesz i to z 2 powodów.
    1. To odliczenie dotyczy tylko zatrudnionych na Uop.
    2. Jak sam piszesz niżej domena to nie program.

    > Tylko ze domena cośtam.net nie jest programem.. czy mogę to
    > pod to podciągnąć? jezeli nie to pod co moge? I jaki procent
    > zaplaconej sumy odliczam? Akurat tak sie zlozylo ze nigdy
    > nie robilem odliczen wiec chce to wreszcie zrobic, choc suma
    > wielka nie jest ;-)

    Nie jestem tego pewien, ale jeśli się nie mylę to masz 2 metody
    rozliczania kosztów przy UoDzieło podobnie jak przy UZleceniu
    1. Ryczałtowo - 20% lub 50%. I tutaj koszt domeny po prostu jest
    pokrywany przez ten ryczałt.
    2. Według kosztów rzeczywistych - w tym wypadku mógłbyś odliczyć jeśli
    oczywiście jesteś w stanie rozsądnie udowodnić, że rejestracja domeny
    posłużyła ci do uzyskania tego dochodu.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,