  • 1. Data: 2003-04-28 09:52:28
    Temat: ZFŚS - odpis a KUP
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Przykład:
    Odpis podstawowy na rok 2003 w spółce x sp. z o.o. wynosi 100 zł
    Spółka środki na odpis przekazała w całości (100 zł) w marcu 2003 na
    rachunek bankowy ZFŚS.
    Pytanie:
    Czy kwotę przekazanych środków spółka może w całości zaliczyć do KUP
    deklaracji PDOP za miesiąc marzec 2002? Czy też może należy przekazny odpis
    zaliczać do KUP proporcjonalnie w czasie, lub zgodnie z terminami
    przewidzianymi w ustawie o ZFŚS - 75% odpisu w maju i 25% wrzesień?
    Nie mieliśmy problemu i zaczęliśmy zastanawiać nad tym właśnie - dział
    finansowy zaliczyłby od razu wszystko a dział księgowości bierze pod uwagę
    dwa pozostałe rozwiązania.
    Jeśli ktoś ma namiary na jakieś interpretacje lub wyroki to będę o namiary.

    --
    Matovy

  • 2. Data: 2003-04-29 20:10:38
    Temat: Re: ZFŚS - odpis a KUP
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwa pozostałe rozwiązania.
    > Jeśli ktoś ma namiary na jakieś interpretacje lub wyroki to będę o

    A jaki jest zapis w ustawie o ZFŚS ?
    Czy nie jest napisane min. 75% ?
    Poza tym czy w ustawie o PDOP jest jakies wylaczenie w kwestii ZFŚS ?

    Ja bym wziął stronę działu finansowego.

    Pozdrawiam,
    Karol