  • 1. Data: 2007-08-14 10:42:15
    Temat: zaliczka na pit8/11b
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    pamieta ktoś do którego dnia następnego miesiąca należy
    wpłacić podatek z umów o dzieło? normalnie czyli do 20?
    nie mogę tego odszukać a potrzebuję już się upewnić.

    Piotr

  • 2. Data: 2007-08-14 11:18:19
    Temat: Re: zaliczka na pit8/11b
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    PiotrB. nabazgrolił na ekranie:
    > pamieta ktoś do którego dnia następnego miesiąca należy
    > wpłacić podatek z umów o dzieło? normalnie czyli do 20?

    Normalnie do 20. Tylko, że to jest zaliczka na pit 4R. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-08-14 11:27:03
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:18:19 Nikiel ;) <n...@p...fm> napisał:

    > Normalnie do 20. Tylko, że to jest zaliczka na pit 4R. ;)

    dzięki. pit4R nawet jeśli wykonawca dzieła nie jest moim
    pracownikiem (tzn. nie mamy umowy o dzieło)?

    Piotr

  • 4. Data: 2007-08-14 11:32:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:27:03 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > dzięki. pit4R nawet jeśli wykonawca dzieła nie jest moim
    > pracownikiem (tzn. nie mamy umowy o dzieło)?

    Tak, ale chyba źle zrozumiałeś - pit-4R nie jest wyłącznie dla pracowników,
    a sedno jest takie, że składa się go dopiero w styczniu 2008, za cały 2007

  • 5. Data: 2007-08-14 12:20:33
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:32:31 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał:

    > Tak, ale chyba źle zrozumiałeś - pit-4R nie jest wyłącznie dla
    > pracowników, a sedno jest takie, że składa się go dopierow styczniu
    > 2008, za cały 2007

    a to nowina. myślałem, że składa się pit11/8B.
    rozumiem, że miesięcznych pitów się nie składa w tym przypadku?

    Piotr

  • 6. Data: 2007-08-14 12:25:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 14:20:33 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > a to nowina. myślałem, że składa się pit11/8B.
    > rozumiem, że miesięcznych pitów się nie składa w tym przypadku?

    pit 11 idzie do wykonawców, ich US-ów i Twojego archwum - i chyba "zawsze"
    tak było

  • 7. Data: 2007-08-14 12:28:45
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 14:25:45 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał:

    > pit 11 idzie do wykonawców, ich US-ów i Twojego archwum - i chyba
    > "zawsze" tak było

    no dobra to co z tym PIT-4R bo już zgłupiałem?

    Piotr

  • 8. Data: 2007-08-14 12:39:04
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 12:42:15 PiotrB. <p...@n...pl> napisał:

    > pamieta ktoś do którego dnia następnego miesiąca należy
    > wpłacić podatek z umów o dzieło? normalnie czyli do 20?
    > nie mogę tego odszukać a potrzebuję już się upewnić.

    btw. drugie banalne pytanie:
    zaliczkę tę wpłaca się do US wykonawcy dzieła, czy
    do US zamawiającego?

    Piotr

  • 9. Data: 2007-08-14 15:05:38
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    PiotrB. nabazgrolił na ekranie:

    > no dobra to co z tym PIT-4R bo już zgłupiałem?

    Szybki kurs:

    1. kasa za umowę o dzieło wypłacona 17 lipca 2007. Podatek pobrał
    Zamawiający dzieło.
    2. Do 20 sierpnia 2007 trzeba wpłacić zaliczkę na pit 4R (tj. cały podatek
    podbrany od wykonującego dzieło). [Jeszcze w tamtym roku musiałbyś
    złożyć /razem z przelaniem kasy/ do swojego urzędu skarbowego (US
    Zamawiającego dzieło) pit 4.]
    3. Do końca stycznia 2008 składasz do swojego urzędu skarbowego pit 4R.
    4. Do końca lutego 2008 składasz Pit 8B do US Wykonawcy dzieła, i jeszcze
    jeden egzemplarz dla samego wykonawcy. (dla siebie też warto kopię
    zostawić) ;)

    TADAM! Tyle ;)

    btw. w tamtym roku był wspólny pit 11/8B, ale w tym roku znowu rozdzielili
    na dwa pity: pit 11 i pit 8b

  • 10. Data: 2007-08-14 15:24:07
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 17:05:38 Nikiel ;) <n...@p...fm> napisał:

    dzięki. ale mam jeszcze kilka pytań:)

> [...]
    > podbrany od wykonującego dzieło). [Jeszcze w tamtym roku musiałbyś
    > złożyć /razem z przelaniem kasy/ do swojego urzędu skarbowego (US

    wpłacić do US wykonującego dzieło czy zamawiającego?

    > 3. Do końca stycznia 2008 składasz do swojego urzędu skarbowego pit 4R.

    oddzielny dla każdego dzieła?

    Piotr