  • 11. Data: 2008-02-14 00:36:39
    Temat: Re: zaliczki na podatek dochodowy w 2008
    Od: "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl>

    > Hmm... coś mi nie pasuje: źle myślę, że istnieje obowiązek wpłaty
    > podatków od DG na konto US, czy Twój US "tylko" tego nie egzekwuje?

    nie wiem jak to jest, w kazdym razie jak mam do wplaty zaliczke to jak chce
    to ide u mnie do US do okienka i jak jej powiem ze musze wplacic milion
    dolarów zaliczki bo tak sobie wyliczylem z KPiR to babeczka przyjmie wplate
    i wydrukuje mi swistek z potwierdzeniem ze wpłaciłem. i nawet nie kreci
    nosem, a wrecz sie usmiecha.

  • 12. Data: 2008-02-14 08:48:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, szymek wrote:

> [...]
    > wydrukuje mi swistek z potwierdzeniem ze wpłaciłem. i nawet nie kreci nosem,

    Odszukałem który przepis wtedy się łamie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 61
    § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzšcych działalnoœć
    gospodarczš i obowišzanych do prowadzenia księgi rachunkowej
    lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie
    polecenia przelewu.
    ---

    Dalej jest lista wyjątków, m.in. opłata skarbowa, podatki nie związane
    z DG (mimo że płacone przez przedsiębiorcę), podatki płacone papierami
    wartościowymi (i znakami akcyzy).
    Czy jest jakaś sankcja (karna) - nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-02-14 09:17:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > gospodarczš i obowišzanych do prowadzenia księgi rachunkowej
    > lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie

    [...]

    Jak mi się wydaje, to w US po prostu jest oddział jakiegoś banku
    spółdzielczego, który przyjmuje wpłaty dla US. :) Tak jest to
    zrobione np. w jednym z poznańskich US (Poznań-Grunwald).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-02-14 11:13:53
    Od: "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl>

    > Jak mi się wydaje, to w US po prostu jest oddział jakiegoś banku
    > spółdzielczego, który przyjmuje wpłaty dla US. :) Tak jest to
    > zrobione np. w jednym z poznańskich US (Poznań-Grunwald).

    hmmm, byc moze. nie wiem ale tez tak moze byc. nie wglebialem sie zanadto
    jak to u mnie jest, ale jest to mozliwe.

  • 15. Data: 2008-02-14 11:17:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 10:17:20 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jak mi się wydaje, to w US po prostu jest oddział jakiegoś banku
    > spółdzielczego, który przyjmuje wpłaty dla US. :) Tak jest to
    > zrobione np. w jednym z poznańskich US (Poznań-Grunwald).

    Nawet jeśli tak, to polecenie przelewu jest czymś innym niż wpłata na
    gotówkowa na rachunek bankowy w oddziale banku.