    From: "andrzej" <f...@U...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zalozenie firmy
    Date: Mon, 29 Sep 2003 21:45:20 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

    > Twoje pytanie jest niesamowite. Nigdy się właściwie nad tym nie
    zastanawiałam ale
    > obowiązek o który pytasz związany jest ze żródłem przychodu, tak sądzę. W
    przypadku
    > podatku dochodowego na pewno, składek na ubezpieczenie społeczne i
    zdrowotne także
    > poniewaz prowadząc działalność zakładasz sprzedaż czyli spodziewasz się
    przychodów.

    Dzięki za odpowiedź! Jednak widzę, że nie do końca się rozumiemy ;-).

    Czy ktoś, kto jednorazowo, na przykład na Święto Zmarłych wykonuje jakieś
    ozdoby i je sprzedaje jest zobowiązany do płacenia podatków?

    > Praca dla siebie :-)

    Cytuję Ustawę z dnia 19 listopada 1999roku "Prawo działalności
    gospodarczej":

    Art. 2.

    1. Działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa działalność
    wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły. [...]

    Chodzi mi o to, co się dzieje gdy świadczymy usługę w sposób
    niezorganizowany bądź nie ciągły? Jak wtedy nazywa się taka działalność i
    czy podlega opodatkowaniu? Jeśli podlega, to jak udokumentować tutaj dochód?

    > Oczywiście, masz do wyboru:
    > - praca na \"czarno\"
    > - umowa zlecenie
    > - umowa o dzieło

    Jeszcze jedno pytanie ;-). Naprawiam sąsiadowi komputer i on płaci mi za
    to - powiedzmy 50 zł. Czy jest to dochód, od którego powinienem zapłacić
    podatek? Jak wygląda sprawa, jeśli naprawię komputer osobie, która prowadzi
    działalność gospodarczą a osoba ta zapłaci mi za usługę ze swoich prywatnych
    pieniędzy?

    Pozdrawiam serdecznie, andrzej