  • 1. Data: 2010-05-19 13:29:51
    Temat: zaokraglanie kwot
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Pytanko mam nastepujace. W programie mam opcje wystawiania paragonow
    fiskalnych, zeby wydrukowac paragon nalezy
    napierw go w programie utworzyc, program zapisuje dane vat tak jak w
    przypadku faktur wystawianych z jego poziomu czyli
    metoda (cena towaru*ilosc) * stawka vat i na koniec zsumowany vat wszystkich
    towarow a nie liczony na nowo. W przypadku drukarek fiskalnych
    vat jest liczony nakoncu od sumy wszystkich toarow z rozbiciem na stawki.
    Pomijam przypadki druakrek gdziemozna ustawic by inaczej liczyl bo nie o to
    chodzi.
    W programie chce uwtrorzyc mozliwosc zaimportowania wartosci z paragonow do
    rejestru vat, problem tylko w tym , ze
    wowczas bedzie sie to roznilo -czasem- z tym co jest na raporcie miesiecznym
    z drukarki fiskalnej. Pytanie wiec,
    czy moge uwzglednic w rejestrze podatek liczony inna metoda niz na
    dokumentach ktorych rejestr dotyczy?

    --
    http://dumpingowiec.na.allegro.pl - a co to ? WOW - rewelacja ! :-)
    Chciałbyś zlecić napisanie programu na zamówienie?

  • 2. Data: 2010-05-19 13:46:42
    Temat: Re: zaokraglanie kwot
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-05-2010 15:29, wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    > miesiecznym z drukarki fiskalnej. Pytanie wiec,
    > czy moge uwzglednic w rejestrze podatek liczony inna metoda niz na

    Mam taki sam problem. Rozwiązałam to nastepuąco.
    Księguję sprzedaż z systemu a potem sprawdzam z raportem - jak się nie
    zgadza, na koniec wprowadzam zapisem korygującym (taka jakby faktura
    tylko że nie faktura, sam zapis w rejestrze, zamiast numeru daję
    "Zap.Kor.VAT" i miesiąc i rok) kwotę różnic pomiędzy rejestrem a
    raportem fiskalnym.
    Zwykle są to różnice 2-3 grosze, ale jak się dobrze trafi to jeden grosz
    może dać różnicę 1zł na deklaracji).

    3 kolejne kontrole VATowskie nie wnosiły zastrzeżeń. Pytali co to za
    zapis, wyjaśniałam, sprawdzili czy faktycznie tak wychodzi jak mówię, i ok.
    W końcu rejestr VAT ma przede wszystkim umożliwiać poprawne sporządzenie
    deklaracji VAT. Mój spełnia.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-05-19 15:58:21
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 19-05-2010 15:46, Maddy pisze:

    > Mam taki sam problem. Rozwiązałam to nastepuąco.

    Zmień program.
    Na taki, który umożliwia zdefiniowanie jakie dokumenty są wystawiane "od
    ceny netto", a jakie "od ceny brutto". Te które fiskalizujesz ustawiasz
    jako liczone od ceny brutto i życie staje się prostsze.

    Taki Subiekt, którego można kupić w prawie każdym sklepie z półki, miał
    taką funkcjonalność odkąd wprowadzono kasy fiskalne. Nie wyobrażam
    sobie, że w czasach kas fiskalnych, podatków vat itp. są pisane takie
    programy, które nie rozróżniają tak podstawowych spraw. A jeszcze
    bardziej nie rozumiem tych, którzy takie programy kupują, a potem siedzą
    po nocach i robią korekty rejestrów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-19 18:02:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ceny netto", a jakie "od ceny brutto". Te które fiskalizujesz ustawiasz
    > jako liczone od ceny brutto i życie staje się prostsze.

    przeczytaj jeszcze raz watek.
    chodzi o rozroznicowanie liczenia vatu od PODSTAWY OPODOATKOWANIA
    po zsumowaniu wartosci towarow (z rozbiciem na ceny) a zsumowaniu VATU
    LICZONEGO OD PODSTAWY OPODATKOWANIA W DANYCH TOWARACH (liniach).

  • 5. Data: 2010-05-19 18:05:10
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:ht193s$r0c$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > po zsumowaniu wartosci towarow (z rozbiciem na ceny) a zsumowaniu VATU
    > LICZONEGO OD PODSTAWY OPODATKOWANIA W DANYCH TOWARACH (liniach).

    po z atym zadnych korekt nie trzeba bo przeciez raport miesieczny moze
    zastapic rejestr vat jezeli chodzi o paragony, (zawiera wszystko do
    potrzebne do deklaracji vat) , pytalem bo chcialem ulatwic userom
    wklepywanie danych, by nie musieli dodawac wartosci z raportu do tego co
    program pobral z rejestrow.
    Przy tych co fiskalizuja paragony pojawia sie roznice u tych co wystawiaja
    paragony ale ich nie fiskalizuja bedzie ok.

  • 6. Data: 2010-05-19 18:35:14
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > po zsumowaniu wartosci towarow (z rozbiciem na ceny) a zsumowaniu VATU
    > LICZONEGO OD PODSTAWY OPODATKOWANIA W DANYCH TOWARACH (liniach).

    zakrecilem pewnie, nie chodzi o rto czy od ceny brutto czy netto a o to czy
    vat jest liczony na koncu czy zsumowany wyliczony przy poszczegolnych
    pozycjach.

  • 7. Data: 2010-05-19 18:58:33
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 19-05-2010 20:35, wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]

    Zmień program na taki, który to potrafi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2010-05-19 19:07:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Zmień program na taki, który to potrafi.

    po cholere ? po co zmieniac sposob liczenia - zreszta na nieuczciwy
    zaqwyzajacy vat- tylko dla paragonow fiskalnych ? Skoro mozna wartosci
    wklepac ?

  • 9. Data: 2010-05-19 19:09:50
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    napisał w wiadomości news:ht1cth$brj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >>

    > po cholere ? po co zmieniac sposob liczenia - zreszta na nieuczciwy
    > zaqwyzajacy vat- tylko dla paragonow fiskalnych ? Skoro mozna wartosci

    zreszta jakbys dotyczal dokladnie to bys pojal ze nie szukam programu.
    Chce userom ulatwic to w moim programie i zadalem proste pytanie.
    Z odpoiedzi wynika ze w rejestrze musza sie wartosci zgadzac z tymi na
    paragonach a wiec user musi do 5 pol (stawek) po prostu dodac wartosc z
    raportu miesiecznego i wsio , generuje deklaracje

  • 10. Data: 2010-05-20 07:30:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-05-2010 17:58, Kviat pisze:

    > Zmień program.

    Zawsze mnie zaskakuje łatwość, z jaką niektórzy uznają, że wszyscy mają
    w firmie jeden komputer i góra trzech pracowników na krzyż.

    Sugerujesz, żeby duża firma z kilkoma magazynami ot tak zmieniła sobie
    całe oprogramowanie finansowo - księgowe (tak całe, nikt nie będzie
    przeklepywał co miesiąc kilkuset faktur i całej magazynówki z
    materiałówki do FK ani nie będzie bawił się w ręczne księgowanie płac -
    zmienić trzeba wszystko) żeby nie trzeba było dokonywać _jednej_
    operacji raz na circa 3 miesiące, co zajmuje 5 minut.

    A propos - Subiekt nie obsługuje rozliczania produkcji przemysłowej.
    Kolejne wąskie założenie - wszyscy zajmują się handlem albo usługami,
    ewentualnie składają coś z prostych podzespołów.

    Bosz, żeby tak dawali mi dychę za każdego, który potrafi w minutę
    rozwiązać innym wszystkie problemy. Byłabym bogata.

    Może zajmiesz się głodem na świecie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813