  • Data: 2018-01-11 08:08:08
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu Wed, 10 Jan 2018 21:54:13 +0100, użytkownik Michał napisał:

    > W grudniu zapomniałem zapłacić ZUS za listopad (1 os dg)...
    > Więc teraz:
    > -robię 2 przelewy - za listopad i grudzień

    Wystarczy jeden podwójnej wysokości.

    > -odsetki za zwłokę wyniosły ~5zł, więc nie doliczam

    Tak

    > -obydwa przelewy idą na moje indywidualne konto
    > ZUS

    Tak

    > -w grudniu nie wrzucam w koszty składek emerytalnych i FP, i nie
    > obniżam podatku o składkę zdrowotną (wiem, wiem - niecałą)

    Tak

    > -za to za styczeń wliczam je sobie podwójnie

    Tak

    > Dobrze czynię? Czy raczej gotować się na Sztum?

    Jeśli nie płacisz chorobowego, to tyle wystarczy.
    Jeśli płacisz chorobowe, to składasz uniżoną prośbę o zachowanie
    ciągłości ubezpieczenia. Przy tak długim opóźnieniu prawdopodobnie nie
    zgodzą się, więc złóż jak najszybciej powtórną rejestrację do chorobowego
    - podobno można złożyć nawet przed otrzymaniem odmowy zachowania
    ciągłości.