  • Data: 2018-01-12 10:21:00
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 10:13, Piotr Gałka pisze:

    > Nie pamiętam szczegółów, ale kiedyś dawno (więcej jak 10 lat) wyszło
    > nam, że płacenie za chorobowe nie ma sensu.
    > Wydaje mi się, że wychodziło, że ZUS cokolwiek zapłaci dopiero jak
    > choroba jest dłuższa niż miesiąc.

    To być może jest prawda, ale największą zaletą ZUSu nie jest to, że
    dostajesz zasiłek (bo ten jest marny, zwłaszcza w porównaniu do zarobków
    i potrzeb osoby, która prowadzi działalność gospodarczą, czyli zakładam,
    że nie zarabia "na waciki"), tylko że nie musisz płacić społecznego za
    czas choroby - już od pierwszego dnia, a to jest wymierna oszczędność.
    Skoro można skorzystać, to czemu nie.

    Ile kto choruje to sprawa indywidualna, ale nawet ja, co mam końskie
    zdrowie, te dwa razy w roku zachoruję i ten tydzień-dwa można dostać
    zwolnienia. A jakbym miał w tym interes, to bym *uczciwie* chodził po
    zwolnienia z każdą pierdołą. O tym, jak ktoś ma dzieci, i bierze
    zwolnienie na chore dziecko, już nie wspomnę, bo to już jest permanentna
    maszynka do oszczędzania.

    --
    Liwiusz