  • Data: 2018-01-12 10:32:56
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 10:21, Liwiusz pisze:
    > To być może jest prawda, ale największą zaletą ZUSu nie jest  to, że
    > dostajesz zasiłek (bo ten jest marny, zwłaszcza w porównaniu do zarobków
    > i potrzeb osoby, która prowadzi działalność gospodarczą, czyli zakładam,
    > że nie zarabia "na waciki"), tylko że nie musisz płacić społecznego za
    > czas choroby - już od pierwszego dnia, a to jest wymierna oszczędność.
    > Skoro można skorzystać, to czemu nie.

    Tego nie wiedziałem, ale jeśli to będą dwa tygodnie w roku to zapewne
    oszczędność nie będzie większa od opłat za ubezpieczenie.

    > Ile kto choruje to sprawa indywidualna, ale nawet ja, co mam końskie
    > zdrowie, te dwa razy w roku zachoruję i ten tydzień-dwa można dostać
    > zwolnienia. A jakbym miał w tym interes, to bym *uczciwie* chodził po
    > zwolnienia z każdą pierdołą. O tym, jak ktoś ma dzieci, i bierze
    > zwolnienie na chore dziecko, już nie wspomnę, bo to już jest permanentna
    > maszynka do oszczędzania.

    Ale w DG to nie możesz tak sobie powiedzieć - dziecko chore, mam
    zwolnienie i klientów mam gdzieś.
    O kliencie, którego w takiej sytuacji olejesz i przez to on np. nie
    zrealizuje swoich zobowiązań możesz już zapomnieć.
    A jak nie olejesz i np. wyślesz mu towar to wcześniej czy później ZUS
    cię namierzy.
    P.G.