  • Data: 2018-01-12 10:41:52
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 10:32, Piotr Gałka pisze:

    > Tego nie wiedziałem, ale jeśli to będą dwa tygodnie w roku to zapewne
    > oszczędność nie będzie większa od opłat za ubezpieczenie.

    2 tygodnie może nie, ale niecały miesiąc - już tak.

    Poza tym - potraktuj to jako *ubezpieczenie* właśnie - czyli nie zawsze
    ma się opłacać (choć bardzo łatwo zrobić, aby się opłacało), tylko
    chroniło przed dużo poważniejszymi zdarzeniami - np. będziesz miał
    wypadek i będziesz naprawdę niezdolny do pracy przez rok - będziesz miał
    do wyboru, czy aby móc leżeć w tym szpitalu - płacić całą składkę ZUS,
    czy korzystać ze zwolnienia, i jeszcze dostawać zasiłek, w jakimś
    stopniu rekompensujący składkę zdrowotną.

    > Ale w DG to nie możesz tak sobie powiedzieć - dziecko chore, mam
    > zwolnienie i klientów mam gdzieś.

    To już zależy od rodzaju działalności. Jak otwierasz codziennie sklep i
    robisz to sam, to nie możesz.

    Ale jak masz pracowników, albo jak nawet jeśli wykonasz zlecenie
    chorując, to w razie czego możesz przekonać, że robiłeś to przed lub po
    chorobie, to dasz radę. Odrobina inteligencji wystarczy, aby sobie
    poradzić z takimi sprawami.

    > O kliencie, którego w takiej sytuacji olejesz i przez to on np. nie
    > zrealizuje swoich zobowiązań możesz już zapomnieć.
    > A jak nie olejesz i np. wyślesz mu towar to wcześniej czy później ZUS
    > cię namierzy.

    No to weź sobie jakiegoś pracownika na zlecenie, albo lepiej - podzlecaj
    jakiejś firmie to, czego nie możesz robić, bo chorujesz (tzn. niech ci
    firma za to FV wystawi).

    Wydaje mi się, że głupio szukasz pretekstów "dlaczego nie". Nie ma
    obowiązku bycia sprytnym, do niczego nie zmuszam, tylko wykazuję luki w
    rozumowaniu.

    --
    Liwiusz