    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zatrudnienie, było: umowa zlecenia...
    Date: Mon, 1 Mar 2004 16:04:54 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    Mon, 1 Mar 2004 12:34:53 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > On Sun, 29 Feb 2004, Mieczyslaw wrote:
    > [...]
    >
    > Miło się z kimś zgodzić :)
    > Masz może pod ręką jakiś konkretny argument ...
    [ ciach ]

    No trochę mi zabiłeś klina ;-)

    Ale spróbujmy takiego rozumowania:
    Art.22 Kodeksu Pracy :
    <cytat>
    " § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    *wykonywania* *pracy określonego rodzaju* na rzecz pracodawcy i *pod jego
    kierownictwem* oraz *w miejscu i czasie wyznaczonym* przez pracodawcę, a
    pracodawca - do *zatrudniania* pracownika za wynagrodzeniem.
    [ciach]
    § 1.2. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1."
    </cytat>

    Z kolei umowa zlecenie jest umową cywilnoprawną właśnie. A poza tym w
    umowie zlecenie pracownik nie musi wykonywać pracy ( zwykle tak jest ) pod
    kierownictwem pracodawcy, w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę ( to
    trochę dyskusyjne).

    Nie wiem czy takie myślenie wytrzyma krytykę. Ale chętnie sprawdzę.

    --
    Mieczysław
    ----