    From: "" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zus :-(
    Date: 6 Aug 2003 18:35:12 +0200

    > sprawa wyglada nastepujaco:
    >
    > otrzymuje rente rodzinna, w ramach ktorej jakims sposobem sa za mnie
    > oplacane skladki zus wiec zalozylem jednoosob DG z kodem ubezpiecz 05 10 2 0
    > w takiej sytuacji place tylko zdrowotne
    >
    > teraz mam propozycje umowy o prace
    > (ponizej 70% sredniej krajowej wiec nie strace
    > prawa do renty, spokojnie)
    > ewentualnie kontraktu menedzerskiego
    > prowadze caly czas DG
    > czytalem duzo o tzw zbiegu ubezpieczen i chcialbym to wykorzystac aby nie
    > placic skladek na ubezp spol z tej umowy o prace badz kotraktu
> [...]
    Umowa o pracę ZAWSZE rodzi obowiązek ubezpieczenia społecznego (nie wiem jak z
    tym kontraktem menedżerskim). W twoim przypadku z działalności płacisz składkę
    zdrowotną, z umowy o pracę potrącane będą wszystkie składki. Aby renta nie była
    zmniejszona twoje przychody, zarówno z tytułu umowy jak i działalności, nie
    mogą miesięcznie wynosić więcej niż 1560,10 zł, a aby nie była wstrzymana
    2897,30 zł miesięcznie - brutto.