  • 1. Data: 2003-06-26 07:09:20
    Temat: zus :-(
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    sprawa wyglada nastepujaco:

    otrzymuje rente rodzinna, w ramach ktorej jakims sposobem sa za mnie
    oplacane skladki zus wiec zalozylem jednoosob DG z kodem ubezpiecz 05 10 2 0
    w takiej sytuacji place tylko zdrowotne

    teraz mam propozycje umowy o prace
    (ponizej 70% sredniej krajowej wiec nie strace
    prawa do renty, spokojnie)
    ewentualnie kontraktu menedzerskiego
    prowadze caly czas DG
    czytalem duzo o tzw zbiegu ubezpieczen i chcialbym to wykorzystac aby nie
    placic skladek na ubezp spol z tej umowy o prace badz kotraktu
    czy to mozliwe?
    bo tak naprawde to tych skladek z DG tez nie place bo jestem z nich
    zwolniony z powodu otrzym tej renty
    wiec czy jesli dojdzie mi jeszcze umowa o prace badz kontrakt to moge cos
    utracic?

    jakie rozwiazanie bedzie dla mnie najkorzystniejsze
    oczywiscie na emeryturze mi w ogole nie zalezy ale praca na czarno mnie nie
    interesuje

    z gory dziekuje za pomoc
    liczenie ukrywam iz bardzo na Was licze

    pozdrawiam

    FELIPE

  • 2. Data: 2003-08-06 16:35:12
    Temat: Re: zus :-(

> [...]
    >
    > jakie rozwiazanie bedzie dla mnie najkorzystniejsze
    > oczywiscie na emeryturze mi w ogole nie zalezy ale praca na czarno mnie nie

    Umowa o pracę ZAWSZE rodzi obowiązek ubezpieczenia społecznego (nie wiem jak z
    tym kontraktem menedżerskim). W twoim przypadku z działalności płacisz składkę
    zdrowotną, z umowy o pracę potrącane będą wszystkie składki. Aby renta nie była
    zmniejszona twoje przychody, zarówno z tytułu umowy jak i działalności, nie
    mogą miesięcznie wynosić więcej niż 1560,10 zł, a aby nie była wstrzymana
    2897,30 zł miesięcznie - brutto.