  • 11. Data: 2007-09-25 14:42:03
    Temat: Re: zwolenienie lakarskie a "generowanie kosztów"
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1uhkpv0lap29g.14s2iqb61n2j0$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 24 Sep 2007 22:40:02 +0200, pawelj napisał(a):
    >
    > Jedynym wyjściem w sytuacji opisanej przez wątkotwórcę byłoby IMHO, w
    > razie
    > ewentualnej szczegółowej kontroli, upieranie się, że po części do
    > samochodu
    > pojechała: żona, konkubina, czy inny przyjaciel.
    >
    > A tu już pozostaje kwestia odpłatności za zlecenie, przynajmniej poza żoną

    no ale właśnie tak było. Działalność jest żony a po części byłem ja :/
    Pytanie - czy mogłem wziąć fakturę?

    pzdr
    Piotr

  • 12. Data: 2007-09-25 14:47:47
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 16:42:03 +0200, PH napisał(a):

    > no ale właśnie tak było. Działalność jest żony a po części byłem ja :/
    > Pytanie - czy mogłem wziąć fakturę?

    Ja myślę, że tak :)
    No chyba, że kontrolujący upierałby się, że wydanie Ci dyspozycji, żebyś je
    odebrał jest prowadzeniem DG.
    Zresztą, żona mogła Cię o to poprosić przed zachorowaniem, prawda? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 13. Data: 2007-09-25 16:06:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    \n w <news:fdb6hg$63c$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > pawelj pisze:
    > ..

    > ZUS jak ZUS, ale US jak najbardziej...

    On jechał do US złożyć deklarację VAT...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2007-09-25 19:58:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Sep 2007, Jagna wrote:

    > Ja myślę, że tak :)
    > No chyba, że kontrolujący upierałby się, że wydanie Ci dyspozycji, żebyś je
    > odebrał jest prowadzeniem DG.
    > Zresztą, żona mogła Cię o to poprosić przed zachorowaniem, prawda? ;>

    A jak wyglądałaby sprawa, jakby się okazało że ktoś bardzo chce się
    przyczepić a osoba która była po części nie ma zgłoszonego statusu
    "osoby współpracującej"?
    Idzie mi o potencjalne ryzyko, że ZUS upomni się o ew. składki
    zdrowotne od początku DG :] (albo zawarcia małżeństwa, jeśli
    było później).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-09-25 20:27:03
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 21:58:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A jak wyglądałaby sprawa, jakby się okazało że ktoś bardzo chce się
    > przyczepić a osoba która była po części nie ma zgłoszonego statusu
    > "osoby współpracującej"?

    Ale przecież żona nie musi współpracować, żeby w imieniu męża odebrać
    fakturę, prawda? ;>
    A do tego wystarczy oświadczenie osoby prowadzącej DG, gdyby kontrola
    o taki fakt zapytała.

    No chyba, że na współpracę znajdą się dowody (CBŚ?) ;)

    > Idzie mi o potencjalne ryzyko, że ZUS upomni się o ew. składki
    > zdrowotne od początku DG :] (albo zawarcia małżeństwa, jeśli
    > było później).

    Potencjalne ryzyko będzie pewnie zawsze, ale żeby aż tak bardzo ZUS miałby
    utrudniać życie? Chciałabym wierzyć, że nie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 16. Data: 2007-09-25 20:41:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0709252156270.3028@a64wrk>:

> [...]
    > Idzie mi o potencjalne ryzyko, że ZUS upomni się o ew. składki
    > zdrowotne od początku DG :] (albo zawarcia małżeństwa, jeśli

    od razu trzeba mówić, że pracownik sklepu z zamówionymi -- przed chorobą --
    częściami do samochodu przyjechał pod dom, wprowadził jednorazowy kod
    dostępu, który został mu podany przy składaniu zamówienia, wszedł do domu,
    ponownie wprowadził kod i poddał sie identyfikacji linii papilarnych
    (oczywiście te dobrowolnie udostępnił przy składaniu zamówienia) i został
    wpuszczony do komory przyjęć w której zostawił zamówiony towar i fakturę
    zań, następnie przeszedł do komory wyjściowej (identyfikacja jak wcześniej),
    i po dodatkowym badaniu oka został wypuszczony... Gdyby coś nie zadziałało i
    nie mógł wyjść, to w gotowości czekał umówiony uprzednio (przed chorobą)
    specjalista, który podjechałby pod dom, wprowadził jednorazowy kod
    dostępu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2007-09-26 05:51:55
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    PH pisze:
    > Witam,
    >
    > jest sobie jednoosobowa DG. w dniach 1 - 10 września byłem na zwolnieniu
    > lekarskim. 5 września otrzymałem fakturę (data wystawienia = data sprzedaży
    > = 5 września). Biuro Rachunkowe, które prowadzi moje rozliczenia z US
    > odrzuca mi tą fakturę twierdząc że cyt. "jak byłem chory to miałem leżeć w
    > łóżku a nie generować koszty" - czy mają rację (z odrzuceniem - nie z
    > leżeniem w łóżku :-)) )??
    >
    > pzdr
    > Piotr

    A zapytam poza wątkiem - a faktury telekomunikacyjne wystawione w
    okresie zwolnienia (należy na okres zwonienia wyrejestrować telefony?),
    a faktura za prąd (powyłączać lodwki i inne agregaty?).
    A inne wystawiane z definicji (np. łącze internetowe - mam na nim serwer
    ze stronami klientów - jak jestem chory to mam go wyłączać - a
    działalność dalej się działa ;)

    Jano

  • 18. Data: 2007-09-26 06:17:53
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    Użytkownik "Jano" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >stronami klientów - jak jestem chory to mam go wyłączać - a działalność

    w przypadku urlopu macieżyńskiego który trwał miesiące, "moje" biuro robiło
    tak, że część faktury związaną z abonamantem tel. zaliczało w koszty a
    "rozmowy" NIE.

    nie wiem czy to prawidłowe działanie

    pzdr
    Piotr

  • 19. Data: 2007-09-26 07:43:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Sep 2007, Jagna wrote:

    > Ale przecież żona nie musi współpracować, żeby w imieniu męża odebrać
    > fakturę, prawda? ;>

    Czy ja się mylę, czy pierwotna teza brzmiała tak, że odebranie faktury
    JEST "prowadzeniem DG" czy tam "czynnością zarobkową" jak kto woli?
    Bo jeśli to *nie jest* "prowadzenie", to oczywiście nie mam pytań.
    Oprócz oczywiście pytania, dlaczego w takim razie chory nie mógł tego
    zrobić sam :>

    > Potencjalne ryzyko będzie pewnie zawsze, ale żeby aż tak bardzo ZUS miałby
    > utrudniać życie? Chciałabym wierzyć, że nie :)

    Dobra, więc pytam dlaczego miałby utrudniać, jak (chory) prowadzący
    podpisze osobiście?
    :)
    Skoro przyjmujemy, że ZUS *chce* się przyczepić, i że punktem zaczepienia
    jest "prowadzenie DG", to wniosek iż w tym momencie "prowadzi" ją na
    rzecz małżonka ten drugi (małżonek), to wniosek musi być taki jak
    wyżej: spełnia definicję osoby współpracującej!

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-09-26 12:10:12
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 09:43:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dobra, więc pytam dlaczego miałby utrudniać, jak (chory) prowadzący
    > podpisze osobiście?
    > :)
    Bo podpisując wykonałby coś, co można by sklasyfikować jako "aktywność
    ludzką zmierzająca do osiągnięcia zarobku, w tym pozarolnicza działalność
    gospodarcza, choćby nawet polegająca na czynnościach nieobciążających w
    istotny sposób organizmu przedsiębiorcy".

    Ja tego nie wymyśliłam ;)
    Naprawdę! ;p
> [...]
    > rzecz małżonka ten drugi (małżonek), to wniosek musi być taki jak
    > wyżej: spełnia definicję osoby współpracującej!
    Po podpisaniu jednej, czy dwóch faktur? Gotfryd... demonizujesz ;)
    Wiem, że to Twoje "prowadzenie" odnosisz do tego, co napisałam wyżej, ale
    to chyba nie ta analogia.

    Co, oczywiście nie oznacza, że ja mam rację :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna