eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizwrot VAT od zakupu środków trwałych *amortyzowanych* 100% w m-cu › Re: zwrot VAT od zakupu środków trwałych *amortyzowanych* 100% w m-cu
    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot VAT od zakupu środków trwałych *amortyzowanych* 100% w m-cu
    Date: Sat, 9 Oct 2004 08:06:56 +0200

    22d

    > No to ja cię przepraszam, ale post jest... nie na temat !!!
    > Temat (pole "Subject", żeby było jasne o czym piszę) dotyczy
    > przecież art. 22f.3 *bez zastrzeżenia* !
    >
    > Cóż, zaraz oberwę ;)

    A skąd tam! Ktoś inny może tak, ale nie TY!
    :-)

    [ciach]
    Zgodnie z UPTU (art.87 ust 3) zwrot vat od zakupu środków trwałych
    'podlegających amortyzacji' (a te nie podlegają) - następuje w ciągu 60 dni.
    [ciach]

    ww. tezę postawiłem wg. następującego toku myślenia:
    (art.22d): 'podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku [...] których wartość początkowa [...] nie przekracza
    3500 zł, wydatki poniesione na ich nabycie STANOWIĄ WÓWCZAS KOSZTY UZYSKANIA
    PRZYCHODÓW w miesiącu oddania ich do używania'

    Czyli IMO podatnicy REZYGNUJĄ Z ODPISÓW AMORTYZACYJNYCH (nawet jeżeli mówimy
    o odpisie jednorazowym..) na rzecz *księgowania* bezpośrednio w koszty...

    hmm.. ale
    to co mówisz, faktycznie stawia całą sytuację w innym świetle (art 22f3):
    'podatnicy [...] mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art.
    22h-22m albo jednorazowo - w miesiącu oddania do używania....'
    czyli mamy *amortyzację wielomiesięczną* i *amortyzację jednorazową* - i
    tutaj, faktycznie się zgadzam, iż zwrot będzie przysługiwał
    *nieograniczony*.

    Taa, chyba zaczynam przestawać myśleć jak *normalny* człowiek czytający
    prosty tekst pisany - wszędzie mogę domyśleć się kruczków słownych...
    ;-)))

    Przynajmniej dobrze, że idąc do sklepu po drukarkę nie nie mówię do
    sprzedawcy: "Ja poproszę jeden kompletny i zdatny do użytku w dniu przyjęcia
    do używania przedmiot o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok,
    wykorzystywanym przeze mnie na potrzeby związane z prowadzoną działalnością
    gospodarczą, zwanym potocznie drukarką..."

    ;-)
    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński