    From: "Mart" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot za podroz zagraniczna
    Date: Tue, 19 Feb 2008 22:44:19 +0100

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@h...homelinux.net> napisał w wiadomości
    news:slrnfrl7ug.8ub.newsuser@h22.homelinux.net...

    > Wysylaja mnie na szkolenie wiec diety i noclegi odpadaja.

    Niby dlaczego diety odpadaja?
    Jedziesz na szkolenie ktore sluzy uzyskaniu przez Ciebie przychodu, wiec
    rozliczasz koszt samolotu jako koszt.
    Dodatkowo odliczasz od dochodu diety zagraniczne. Jakiej wysokosci to
    poszukaj sobie - to zalezy czy masz fakture za hotel, czy mieszkałeś np. u
    kolegi... Niemniej w kazdym przypadku w sporzadzonym "rozliczeniu
    delegacji/podrozy sluzbowej" wyliczasz diety i wrzucasz to w koszty.
    Fakture wystawisz im za uslugi jakie im swiadczysz a nie za szkolenie.
    Skoro do swiadczenia uslug potrzebowales odbyc szkolenie i poniosles koszt
    podrozy samolotem, to podnosisz cene za swiadczone im uslugi i wystawiasz
    fakture na wyzsza sumke.

    > Moge chyba
    > mimo to wystawic diety na 25% dniowki.

    Poszukaj sobie ile wynosza diety zagraniczne dla kraju, do ktorego sie
    udajesz, z noclegiem i bez noclegu, jakies niedawne rozporzadzenie min.
    fin. zaktualizowalo te stawki. Jesli bez noclegu to sprawa jest prosta.
    Jesli z noclegiem to - tu nie jestem pewny - mozliwe ze beda jakies niuanse?
    (w zakresie wyzywanie)
    Nie wiem zupelnie o co chodzi z tym "25% dniowki"? Co masz na mysli?

    > Glowny koszt to bilet
    > samolotowy kupowany w kraju. (Musi sie zaliczac do kosztow delegacji,
    > nie ?)

    Bilet bedzie normalnym kosztem. Najlepiej wez fakture i normalnie wpisz ja w
    koszty do KPiR jak kazda inna.
    Ale sam bilet tez moze byc faktura :)