  • 1. Data: 2010-07-18 10:13:32
    Temat: Rejestracja DG - VAT-R - kwadraciki
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Witam,

    Bol glowy - wypelnienie VAT-R
    (http://mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatko
    we/vat/vat-r__09_06.pdf)

    Podatnik to DGOF, zameldowana i prowadzaca DG na terenie Polski. Chce
    byc platnikiem VAT. Rozpoczyna prowadzenie DG, rejestruje sie dla
    potrzeb VAT.

    Czy w sekcji:

    C.1. Ogolne informacje

    Zaznaczam punkt 33 (Podatnik rezygnuje ze zwolnienia o ktorym mowa w
    art. 113 ust.1 lub 9 ustawy

    (bo moglbym skorzystac ze zwolnienia, ale rezygnuje)

    czy tez

    nie zaznaczam nic
    (bo nie korzystalem, nie korzystam, wiec nie ma z czego rezygnowac)?

    Analogicznie, wybierajac metode memorialowa:

    W punkcie 39
    zaznaczam 3. podatnik rezygnuje...

    czy tez po prostu nie zaznaczam nic (nie wybieralem uprzednio metody
    kasowej wiec nie musze rezygnowac).

    Mam wrazenie, ze daloby sie ten formularz nieco uproscic...

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2010-07-18 10:37:55
    Temat: Re: Rejestracja DG - VAT-R - kwadraciki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-07-2010 o 12:13:32 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

    IMHO:

    > C.1. Ogolne informacje
    >
    > Zaznaczam punkt 33 (Podatnik rezygnuje ze zwolnienia o ktorym mowa w
    > art. 113 ust.1 lub 9 ustawy
    > (bo moglbym skorzystac ze zwolnienia, ale rezygnuje)

    To, bo korzystasz domyślnie i chcesz zrezygnować (po to składasz VAT-R)

> [...]
    >
    > W punkcie 39
    > zaznaczam 3. podatnik rezygnuje...
    >
    > czy tez po prostu nie zaznaczam nic (nie wybieralem uprzednio metody

    Nic, jeśli nie miałeś i nie chcesz mieć nic wspólnego z metodą kasową

    > Mam wrazenie, ze daloby sie ten formularz nieco uproscic...

    No co Ty, a gdzie by była ta nutka niepewności :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-07-18 11:47:49
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tomek wrote:

    > To, bo korzystasz domyślnie i chcesz zrezygnować (po to składasz
    > VAT-R)

    Hmm znalazlem nawet podstawe:

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze
    zwolnienia okre-ślonego w ust. 1 i 9, pod warunkiem pisemnego
    zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed
    początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia, z tym że w
    przypadku, o którym mowa w ust. 9, zawiadomienie musi nastąpić przed
    dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5.

    > Nic, jeśli nie miałeś i nie chcesz mieć nic wspólnego z metodą kasową

    Analogicznego do powyzszego uregulowania nie znalazlem, wiec wyglada na
    to, ze masz racje

    > No co Ty, a gdzie by była ta nutka niepewności :)

    W biznesplanie...

    Dzieki!
    Wieslaw