  • 11. Data: 2003-09-03 12:12:16
    Temat: Re: Rezygnacja z vat
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

    w <news:Pine.WNT.4.56.0309022318540.-374301@k6-2.porte
    zjan.zabrze.pl>
    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMHO ewidentnie - "zaprzestajesz wykonywania
    > czynności podlegających"...

    Ależ ja nie zaprzestałem wykonywania tych czynności
    tylko zostałem zwolniony z płacenia vatu.
    Gdy 3 lata temu rezygnowałem ze zwolnienia urząd
    nie musiał pozwolić na odliczenie vatu za towary ,
    które miałem zakupione wcześniej.
    Reasumując Ja to rozumie w ten sposób Dalej prowadzę
    działaność podlegającą opodatkowaniu ,ale korzystając
    z art 14 zwolniłem się z tego podatku .Więc jak mogę go
    płacić będąc zwolniony.
    A teraz właśnie art 6a wchodził by zycie gdybym np.
    od paździrnika zaprzestał wykonywania DG wogóle

    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 12. Data: 2003-09-04 11:54:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2003, R.Gliński wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ależ ja nie zaprzestałem wykonywania tych czynności
    >+ tylko zostałem zwolniony z płacenia vatu.

    Załóżmy takie rozumowanie - wtedy patrz niżej

    >+ Gdy 3 lata temu rezygnowałem ze zwolnienia urząd
    >+ nie musiał pozwolić na odliczenie vatu za towary ,
    >+ które miałem zakupione wcześniej.

    Przyznam że w tym miejscu zapis jest kontrowersyjny (IMHO
    powinno być "urząd wyraża zgodę" [byłby zobowiązany]
    a nie "za zgodą"). Ale *jakbyś* miał takie "nieodliczone"
    towary - to *oczywiście* (po ponownym "przejsciu na
    zwolnienie") *od tych towarów* VAT by nie przysługiwał.
    Nawet ustawodawca przewidział: art.6a.1.4 :)

    >+ Reasumując Ja to rozumie w ten sposób Dalej prowadzę
    >+ działaność podlegającą opodatkowaniu ,ale korzystając
    >+ z art 14 zwolniłem się z tego podatku .

    Hm... Prawda, że tam tak zapisali...
    Dostałem ulubioną zasadą w nos :]

    Powiem tak: ja się poddaję, choć "technologia" mi się
    nie podoba :) (zaprzecza zasadzie działania podatku
    VAT - z tym zastrzeżeniem że u nas nie działa VAT tylko
    PTU :>, patrz np. "VATy nieodliczalne" :[)

    >+ Więc jak mogę go płacić będąc zwolniony.

    No to jest dylemat :), bo w myśl zasad ogólnych (niemożności
    odliczenia VATu od sprzedaży zwolnionej) powinieneś mieć
    "tylko" ujemny VAT naliczony :>

    Policzmy tak: członek rodziny zakłada DG w ww. celu,
    dla uproszczenia obliczeń przyjmijmy listopad :)
    Nabywa towaru "pod VATem" za 32 kzł.
    Zwalnia się z VAT, sprzedaje w grudniu z zyskiem netto 1%
    (z *takim* zyskiem sprzeda na 99,98%), ale tak głupio się
    składa że ma fory 22% od wartości :), uzyskuje 23% zysku
    "dochodowego" czyli 7,35kzł do przodu. Minus 0,7 kzł ZUS,
    od 6,7kzł podatek 1,2 kzł da 5,5kzł - chyba że gdzieś pracuje,
    ale wtedy zamiast ZUSu może "wpaść" w wyższy próg i na
    jedno wyjdzie - to opłaca się polatać z papierkami...
    Później zawiesić na rok i po 12 miesiącach wrócić do
    braku zwolnienia... ;)
    Odkryłeś "dziurę" ? ;) Trzeba zainwestować 5 zł na
    pytanie do US :) (pilnujcie stron IS, pewnie zaraz ktoś
    zainwestuje ;>!)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywajšcy z grupy na chwilę)